Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu : ujęcie instytucjonalne
Autor: Szpringer, Włodzimierz.
Znane są różne formy wirtualnych organizacji, które same w sobie - z czysto prawnego punktu widzenia - nie muszą być przedsiębiorstwem (spółką), a tylko formą, współpracy w sieci (np. technology Wek customer Web, market Web). Formy te można oceniać jako inne postacie rozwiązań znanych znacznie wcześniej (można tu wymienić wspólne staranie się partnerów aliansu o źródła zaopatrzenia, dzięki
czemu każdy z nich uzyskuje korzystne ceny). W modelu takim celowe jest pozbycie się - w pewnym stopniu - zasobów materialnych i działanie z wykorzystaniem kluczowych kompetencji w jednej dziedzinie, a także umiejętności kooperacji oraz tworzenia sieci.Wirtualna firma może występować w różnych formach. Najczęściej spotykane to: społeczności internetowe cechujące się wspólnymi interesami, grupy osób pochodzących z różnych firm lub lokalizacji, ale działających wspólnie na rzecz osiągnięcia jakiegoś celu, np. rozproszony zespół projektowy. Mogą to być różne formy kooperacji lub koncentracji (fuzji i przejęć), outsourcingu. Wirtualne firmy mogą być organizacjami komercyjnymi, instytucjami rządowymi, uniwersytetami, organizacjami społecznymi, a nawet grupami podobnie myślących i działających ludzi.Firmy nie zawsze doceniają paletę możliwości Web 2.0. Obawiają się utraty kontroli nad zarządzaniem wiedzą. Warto jednak docenić takie korzyści, jak; możliwość wykorzystania tzw. marketingu wirusowego i budowa społeczności wokół marki, sprawna bieżąca komunikacja i budowa relacji z klientami, a także wspomaganie działań marketingowych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Włodzimierz Szpringer. | ||||||||||
Seria: | Przedsiębiorczość w XXI Wieku | ||||||||||
Hasła: | Gospodarka elektroniczna Gospodarka oparta na wiedzy Internet - prawo Internet - stosowanie - gospodarka Konkurencja - prawo Prawo komputerowe Przedsiębiorstwo wirtualne | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 275 s. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 257-275. | Powiązane zestawienia: | Internet - stosowanie | Gospodarka oparta na wiedzy Przedsiębiorstwo wirtualne Gospodarka elektroniczna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.933
Numer inw.: 46933
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Przedsiębiorczość w XXI Wieku należy czytać w określonej kolejności:
Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw : wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu : praca zbiorowaNiniejsza książka prezentuje syntezę wyników badań zrealizowanych w ramach projektu badawczego "Najlepsze praktyki biznesowe" w okresie styczeń 2007 - czerwiec 2008 roku, przez zespół badawczy Katedry Logistyki i jest poświęcona najlepszym praktykom w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Sfera ta ma ogromny wpływ na kształtowanie pozycji [...] |
Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu : ujęcie instytucjonalneZnane są różne formy wirtualnych organizacji, które same w sobie - z czysto prawnego punktu widzenia - nie muszą być przedsiębiorstwem (spółką), a tylko formą, współpracy w sieci (np. technology Wek customer Web, market Web). Formy te można oceniać jako inne postacie rozwiązań znanych znacznie wcześniej (można tu wymienić [...] |
Bezpieczeństwo żywności w erze globalizacjiWszyscy interesujemy się żywnością. Ona warunkuje nasze istnienie. Mamy świadomość, że od jej jakości w dużym stopniu zależy nasze zdrowie i jakość naszego życia. Jednocześnie gwałtowny rozwój produkcji i przetwórstwa żywności na skalę masową wywołuje u konsumentów poczucie utraty kontroli nad tym, co spożywają. [...] |