Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu : ujęcie instytucjonalne

Autor: Szpringer, Włodzimierz.




Znane są różne formy wirtualnych organizacji, które same w sobie - z czysto prawnego punktu widzenia - nie muszą być przedsiębiorstwem (spółką), a tylko formą, współpracy w sieci (np. technology Wek customer Web, market Web). Formy te można oceniać jako inne postacie rozwiązań znanych znacznie wcześniej (można tu wymienić wspólne staranie się partnerów aliansu o źródła zaopatrzenia, dzięki

czemu każdy z nich uzyskuje korzystne ceny). W modelu takim celowe jest pozbycie się - w pewnym stopniu - zasobów materialnych i działanie z wykorzystaniem kluczowych kompetencji w jednej dziedzinie, a także umiejętności kooperacji oraz tworzenia sieci.Wirtualna firma może występować w różnych formach. Najczęściej spotykane to: społeczności internetowe cechujące się wspólnymi interesami, grupy osób pochodzących z różnych firm lub lokalizacji, ale działających wspólnie na rzecz osiągnięcia jakiegoś celu, np. rozproszony zespół projektowy. Mogą to być różne formy kooperacji lub koncentracji (fuzji i przejęć), outsourcingu. Wirtualne firmy mogą być organizacjami komercyjnymi, instytucjami rządowymi, uniwersytetami, organizacjami społecznymi, a nawet grupami podobnie myślących i działających ludzi.Firmy nie zawsze doceniają paletę możliwości Web 2.0. Obawiają się utraty kontroli nad zarządzaniem wiedzą. Warto jednak docenić takie korzyści, jak; możliwość wykorzystania tzw. marketingu wirusowego i budowa społeczności wokół marki, sprawna bieżąca komunikacja i budowa relacji z klientami, a także wspomaganie działań marketingowych.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Włodzimierz Szpringer.
Seria:Przedsiębiorczość w XXI Wieku
Hasła:Gospodarka elektroniczna
Gospodarka oparta na wiedzy
Internet - prawo
Internet - stosowanie - gospodarka
Konkurencja - prawo
Prawo komputerowe
Przedsiębiorstwo wirtualne
Adres wydawniczy:Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2008.
Opis fizyczny:275 s. ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 257-275.
Powiązane zestawienia:Internet - stosowanie
Gospodarka oparta na wiedzy
Przedsiębiorstwo wirtualne
Gospodarka elektroniczna
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.933
Numer inw.: 46933
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Prowadzenie działalności gospodarczej w internecie : od e-commerce do e-businessu  4Okładka książki  Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna : uje?cie instytucjonalne  5Okładka książki  Społeczna odpowiedzialność banków :  między ochroną konsumenta a osłoną socjalną  6




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Przedsiębiorczość w XXI Wieku należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw : wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu : praca zbiorowa Tom 1.9

Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw : wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu : praca zbiorowa


Niniejsza książka prezentuje syntezę wyników badań zrealizowanych w ramach projektu badawczego "Najlepsze praktyki biznesowe" w okresie styczeń 2007 - czerwiec 2008 roku, przez zespół badawczy Katedry Logistyki i jest poświęcona najlepszym praktykom w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Sfera ta ma ogromny wpływ na kształtowanie pozycji [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu : ujęcie instytucjonalne Tom 2.9

Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu : ujęcie instytucjonalne


Znane są różne formy wirtualnych organizacji, które same w sobie - z czysto prawnego punktu widzenia - nie muszą być przedsiębiorstwem (spółką), a tylko formą, współpracy w sieci (np. technology Wek customer Web, market Web). Formy te można oceniać jako inne postacie rozwiązań znanych znacznie wcześniej (można tu wymienić [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Bezpieczeństwo żywności w erze globalizacji Tom 3.9

Bezpieczeństwo żywności w erze globalizacji


Wszyscy interesujemy się żywnością. Ona warunkuje nasze istnienie. Mamy świadomość, że od jej jakości w dużym stopniu zależy nasze zdrowie i jakość naszego życia. Jednocześnie gwałtowny rozwój produkcji i przetwórstwa żywności na skalę masową wywołuje u konsumentów poczucie utraty kontroli nad tym, co spożywają. [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy