Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu / Jarosław Gara.
Okładka pozycji Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu

Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu

Autor: Gara, Jarosław.





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jarosław Gara.
Seria:Myśl Pedagogiczna
Hasła:Filozofia dialogu
Pedagogika - filozofia
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008.
Opis fizyczny:265 s. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 251-259. Indeks. Streszcz. ang.
Powiązane zestawienia:Pedagogika - filozofia
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. Problematyka antropologiczna i aksjologiczna zawsze stanowi specyficzny rdzeń konstytuujący podstawy oddziaływań wychowawczych, wzajemnie się też z nimi przenikając. (...) Zatem filozofia, formułując swe pryncypia, nie tylko może, ale i powinna służyć pedagogice jako źródło odniesień. Wychodząc od głównych kategorii filozofii Franza Rosenzweiga, Martina Bubera i Emmanuela Levinasa - totalność, drugi, relacja, mowa, wolność i odpowiedzialność - Jarosław Gara dowodzi, że w naturalny sposób mają one swe odniesienie w kluczowych obszarach oddziaływań wychowawczych. Tym samym kreśli postać „dialogicznej filozofii stosowanej” - pedagogiki dialogu. Jego praca w swych konkluzjach podejmuje dyskusję z propozycjami dwóch polskich myślicieli, Tadeusza Gadacza („wychowanie do wolności”) i Mariana Nowaka („wychowanie do wartości”), a zaproponowaną koncepcję wychowawczo-edukacyjną można określić mianem „wychowania do wyboru”.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.724
Numer inw.: 46724
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:






Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Myśl Pedagogiczna należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja kreatywna Tom 1.9

Edukacja kreatywna


Pasjonująca przygoda intelektualna, interesująca prezentacja zagadnienia twórczości oraz koncepcji i praktyki edukacji kreatywnej. Książka jest oryginalną, autorską propozycję opisu i interpretacji zjawisk edukacyjnych. To wartościowe studium porównawcze koncepcji M. Montessori, O. Decroly`ego, W. H. Kilpatricka, C. Washburne`a, P. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu Tom 2.9

Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu


Kolejność czytania serii/cyklu
Psyche i edukacja : emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniu Tom 3.9

Psyche i edukacja : emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniu


Psyche i edukacja należy do najważniejszych pozycji światowej literatury pedagogicznej ostatnich dziesięcioleci. To książka o pośrednim uczeniu się, sugestii, transie, psychodramie, relaksacji, treningu autogennym, biofeedbacku, wizualizacji, intuicji, Kontroli Umysłu i medytacji, które nie są substytutem "prawdziwego nauczania", lecz [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy