Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu
Autor: Gara, Jarosław.
Odpowiedzialność: | Jarosław Gara. | ||||||||||
Seria: | Myśl Pedagogiczna | ||||||||||
Hasła: | Filozofia dialogu Pedagogika - filozofia | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 265 s. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 251-259. Indeks. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Pedagogika - filozofia | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- Problematyka antropologiczna i aksjologiczna zawsze stanowi specyficzny rdzeń konstytuujący podstawy oddziaływań wychowawczych, wzajemnie się też z nimi przenikając. (...) Zatem filozofia, formułując swe pryncypia, nie tylko może, ale i powinna służyć pedagogice jako źródło odniesień. Wychodząc od głównych kategorii filozofii Franza Rosenzweiga, Martina Bubera i Emmanuela Levinasa - totalność, drugi, relacja, mowa, wolność i odpowiedzialność - Jarosław Gara dowodzi, że w naturalny sposób mają one swe odniesienie w kluczowych obszarach oddziaływań wychowawczych. Tym samym kreśli postać „dialogicznej filozofii stosowanej” - pedagogiki dialogu. Jego praca w swych konkluzjach podejmuje dyskusję z propozycjami dwóch polskich myślicieli, Tadeusza Gadacza („wychowanie do wolności”) i Mariana Nowaka („wychowanie do wartości”), a zaproponowaną koncepcję wychowawczo-edukacyjną można określić mianem „wychowania do wyboru”.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.724
Numer inw.: 46724
Dostępność: tylko na miejscu
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Myśl Pedagogiczna należy czytać w określonej kolejności:
Edukacja kreatywnaPasjonująca przygoda intelektualna, interesująca prezentacja zagadnienia twórczości oraz koncepcji i praktyki edukacji kreatywnej. Książka jest oryginalną, autorską propozycję opisu i interpretacji zjawisk edukacyjnych. To wartościowe studium porównawcze koncepcji M. Montessori, O. Decroly`ego, W. H. Kilpatricka, C. Washburne`a, P. [...] |
Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu |
Psyche i edukacja : emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniuPsyche i edukacja należy do najważniejszych pozycji światowej literatury pedagogicznej ostatnich dziesięcioleci. To książka o pośrednim uczeniu się, sugestii, transie, psychodramie, relaksacji, treningu autogennym, biofeedbacku, wizualizacji, intuicji, Kontroli Umysłu i medytacji, które nie są substytutem "prawdziwego nauczania", lecz [...] |