Współdziałanie - rywalizacja : wybrane zagadnienia z psychologii kierowania
Problematyka organizacji i zarządzania jest szczególnie intensywnie eksploatowana na gruncie psychologii. W jej ramach prowadzone są analizy i badania mające na celu optymalizację funkcjonowania organizacji. Ważne miejsce zajmują w nich zagadnienia współdziałania i rywalizacji, analizowane w perspektywie zarówno indywidualnej, jak i społecznej.Publikacja jest dziełem zbiorowym. Autorzy, w większości psycholodzy, reprezentują
różne środowiska akademickie i różne kierunki naukowej pracy badawczej. Ukazują nowe trendy w psychologii organizacji i zarządzania, przyjmując podejście synergistyczne, promowane obecnie jako główne źródło inspiracji badań w psychologii współdziałania i rywalizacji, i opowiadając się raczej za strategiami współdziałania niż za konfrontacyjną rywalizacją. Paradygmat synergii sprzyja wzrostowi jakości i kultury życia społecznego, organizowanego w zakładzie pracy, w szkole, w grupach społecznych czy rodzinie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. Zenon Uchnast. | ||||||||||
Seria: | Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II : 123 | ||||||||||
Hasła: | Menedżerowie - psychologia Zarządzanie - psychologia | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Nowy Sącz : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University, cop. 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 226 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. | Przeznaczenie: | Praca adresowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków, pracowników i studentów różnych dziedzin : psychologii, zarządzania, socjologii, ekonomii i pedagogiki. | Praca adresowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków, pracowników i studentów różnych dziedzin : psychologii, zarządzania, socjologii, ekonomii i pedagogiki. Powiązane zestawienia: | Menedżerowie | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 45.980
Numer inw.: 45980
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II należy czytać w określonej kolejności:
Tom 115 Adopcja dziecka : psychologiczna analiza decyzji u kobiet i mężczyzn |
Tom 121 Mieć czy być? : empiryczna weryfikacja koncepcji Ericha FrommaPraca dotyczy egzystencjalnego problemu, jakim jest dokonywanie przez człowieka wkraczającego w dorosłe życie wyboru jednej z dwu fundamentalnych postaw życiowych: postawy typu mieć i postawy typu być. Autorka powiązała te postawy, opisane przez Ericha Fromma, wybitnego przedstawiciela neopsychoanalizy kulturowej, z dwiema [...] |
Tom 123 Współdziałanie - rywalizacja : wybrane zagadnienia z psychologii kierowaniaProblematyka organizacji i zarządzania jest szczególnie intensywnie eksploatowana na gruncie psychologii. W jej ramach prowadzone są analizy i badania mające na celu optymalizację funkcjonowania organizacji. Ważne miejsce zajmują w nich zagadnienia współdziałania i rywalizacji, analizowane w perspektywie zarówno indywidualnej, jak i [...] |
Tom 125 Osobowościowe i społeczne wyznaczniki funkcjonowania bezdomnych mężczyznBezdomność - zjawisko społeczne o charakterze globalnym, a zarazem dramat przeżywany przez pojedynczego człowieka i całe rodziny dotknięte tą sytuacją -najczęściej jest rozpatrywana w kategoriach socjologicznych. Autorka podjęła nowatorską na gruncie psychologii próbę badania bezdomności jako sytuacji trudnej człowieka. Trafnie [...] |
Tom 126 Efektywna integracja szkolna : systemowy model uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym[...] Autor wykazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i [...] |
Tom 127 Rozwój osobowy człowieka : badania w kontekście teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza DąbrowskiegoKsiążka prezentuje rezultaty badań biograficznych Autorki nad rozwojem osobowym człowieka. Teoretyczną ich bazę stanowiły założenia psychologii personalistycznej i egzystencjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Zastosowanie analizy hermeneutycznej do opracowania zebranego [...] |
Tom 132 Pedagogia godności : elementy etyki pedagogicznej"Wojciech Chudy w swojej książce w sposób jasny i obrazowy ukazuje przemiany, jakim ulegała filozofia wychowania, która z refleksji nad wychowaniem człowieka pojętym jako wychowanie moralnej strony ludzkiego życia, przekształciła się w dyscyplinę zwracającą uwagę na integralnie pojęty proces wychowania."(z recenzji ks. dra hab. [...] |
Tom 134 Współczesne wyzwania i metody pracy socjalnejPublikacja, którą oddajemy do rąk Czytelnika, to zbiór opracowań dotyczących problematyki pracy socjalnej, rozpatrywanej w kontekście wyzwań płynących ze zmieniającej się rzeczywistości społecznej. Celem książki jest ukazanie relacji pomiędzy zadaniami stojącymi przed pracą socjalną jako działalnością profesjonalną, wpisaną [...] |
Tom 135 Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologiiWspółczesny człowiek dużą wagę przywiązuje do osiągnięć zawodowych i osobistych. Takie zagadnienia, jak społeczne funkcjonowanie osób zdolnych, motywacja osiągnięć, a także zdolności twórcze i inteligencja - uznawane przez psychologów za predyktor sukcesu zawodowego, naukowego i osobistego - budzą powszechne zainteresowanie, a [...] |