Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju
Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju, przez niektórych badaczy wręcz opisywanego jako eksplozja, nowych języków w komunikowaniu medialnym. Powoli w przeszłość odchodzi jeden kod mediów, o którym już dziś należy pisać w liczbie mnogiej, gdyż mamy do czynienia z różŞnorodnymi kodami medialnymi. Tradycyjne modele komunikacji, opisywane w podręcznikach z zakresu nauki o komunikowaniu, już nie przystają do
dzisiejszej rzeczywistości multimediałnej. [...] Kultura -rozumiana jako komunikacja - podlega pewnym regułom pozwaŞlającym ludziom dotrzeć do wspólnych znaczeń. Kontekst kulturowy, wspólna wiedza łącząca rozmówców jest tą treścią, na gruncie której dochodzi do wzajemnego zrozumienia. Wyróżnić w nim możemy pewne zasady i społeczne formy, które pozwalają partnerom łatwo orientować się w przedmiocie komunikacji, gdyż one same kształtowane są przez kulturę. Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju to monografia, na którą składają się prace wielu Autorów, którzy polem swojej naukowej refleksji uczynili współczesne media, popkułturę oraz nowe strategie komunikacyjne, jakie stosują dzisiejsi twórcy, produŞcenci medialni, artyści i rzemieślnicy, którym przyszło tworzyć i komuŞnikować się z odbiorcami, widzami, słuchaczami, czytelnikami, inter-nautami w sytuacjach komunikacyjnych, jakie już na trwałe zagościły w realiach XXI wieku.Fragment Wstępu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Marek Sokołowski. | ||||||
Seria: | Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci | ||||||
Hasła: | Komunikacja społeczna Kultura - socjologia Środki masowego przekazu - socjologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 395 s. : il. ; 23 cm. Powiązane zestawienia: | Komunikacja społeczna | Środki masowego przekazu - socjologia Kultura - socjologia Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: 659 C
Numer inw.: 68845
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 45.757
Numer inw.: 45757
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci należy czytać w określonej kolejności:
Media i społeczeństwo : nowe strategie komunikacyjnefragment ze wstępuKsiążka, którą proponujemy Czytelnikom, jest bardziej zbiorem wiek pytań niż odpowiedzi, ale też naszym celem nie było danie gotowych rozwiązań, ale raczej pewnych wskazówek, jak wyglądają dziś, ale też jak mogą być projektowane już w nieodległej przyszłości nowe praktyki komunikacyjne. Społeczna przestrzeń [...] |
Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwojuJesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju, przez niektórych badaczy wręcz opisywanego jako eksplozja, nowych języków w komunikowaniu medialnym. Powoli w przeszłość odchodzi jeden kod mediów, o którym już dziś należy pisać w liczbie mnogiej, gdyż mamy do czynienia z różĹžnorodnymi kodami medialnymi. Tradycyjne modele komunikacji, [...] |
Media a komunikowanie polityczneZagadnienie wykorzystania mediów w komunikowaniu politycznym jest jednym z kluczowych problemów, jaki każdorazowo wyłania się w momencie rozpoczynania wyborów politycznych i inicjowania kampanii wyborczych. Jego rozwiązanie - zarówno przez kandydujących do różnych szczebli władzy polityków, ich sztaby wyborcze, zaplecza eksperckie, jak [...] |
Za kulisami spektaklu : medialne wizerunki politykiW realiach XXI wieku media pełnią ważną rolę kulturotwórczą i opiniotwórczą, mogą przyczynić się do konstruktywnego budowania ładu społecznego, ale wciąż otwarta jest kwestia - czy to czynią? Jakie są wzajemne relacje świata mediów ze światem polityki? Czy media i dziennikarze kreują dziś rzeczywistość [...] |
Praktykowanie religii w nowych mediach : katolicka przestrzeń FacebookaAutor słusznie nie koncentruje się na Internecie tylko jako na medium komunikacji czy źródle wiedzy i informacji, lecz wskazuje na jego rosnącą rolę jako nowego ekosystemu społecznego, do którego przenosi się coraz więcej ludzkiej energii i w którym rodzą się nowe społeczności; przestrzeni, w której indywidualni i instytucjonalni [...] |