Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Kulturowe kody mediów - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju / red. nauk. Marek Sokołowski.
Okładka pozycji Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju

Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju




Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju, przez niektórych badaczy wręcz opisywanego jako eksplozja, nowych języków w komunikowaniu medialnym. Powoli w przeszłość odchodzi jeden kod mediów, o którym już dziś należy pisać w liczbie mnogiej, gdyż mamy do czynienia z różŞnorodnymi kodami medialnymi. Tradycyjne modele komunikacji, opisywane w podręcznikach z zakresu nauki o komunikowaniu, już nie przystają do

dzisiejszej rzeczywistości multimediałnej. [...] Kultura -rozumiana jako komunikacja - podlega pewnym regułom pozwaŞlającym ludziom dotrzeć do wspólnych znaczeń. Kontekst kulturowy, wspólna wiedza łącząca rozmówców jest tą treścią, na gruncie której dochodzi do wzajemnego zrozumienia. Wyróżnić w nim możemy pewne zasady i społeczne formy, które pozwalają partnerom łatwo orientować się w przedmiocie komunikacji, gdyż one same kształtowane są przez kulturę. Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju to monografia, na którą składają się prace wielu Autorów, którzy polem swojej naukowej refleksji uczynili współczesne media, popkułturę oraz nowe strategie komunikacyjne, jakie stosują dzisiejsi twórcy, produŞcenci medialni, artyści i rzemieślnicy, którym przyszło tworzyć i komuŞnikować się z odbiorcami, widzami, słuchaczami, czytelnikami, inter-nautami w sytuacjach komunikacyjnych, jakie już na trwałe zagościły w realiach XXI wieku.Fragment Wstępu

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Marek Sokołowski.
Seria:Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci
Hasła:Komunikacja społeczna
Kultura - socjologia
Środki masowego przekazu - socjologia
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008.
Opis fizyczny:395 s. : il. ; 23 cm.
Powiązane zestawienia:Komunikacja społeczna
Środki masowego przekazu - socjologia
Kultura - socjologia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 659 C
Numer inw.: 68845
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 45.757
Numer inw.: 45757
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu

Media i społeczeństwo : nowe strategie komunikacyjne


fragment ze wstępuKsiążka, którą proponujemy Czytelnikom, jest bardziej zbiorem wiek pytań niż odpowiedzi, ale też naszym celem nie było danie gotowych rozwiązań, ale raczej pewnych wskazówek, jak wyglądają dziś, ale też jak mogą być projektowane już w nieodległej przyszłości nowe praktyki komunikacyjne. Społeczna przestrzeń [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju Tom 2.9

Kulturowe kody mediów : stan obecny i perspektywy rozwoju


Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju, przez niektórych badaczy wręcz opisywanego jako eksplozja, nowych języków w komunikowaniu medialnym. Powoli w przeszłość odchodzi jeden kod mediów, o którym już dziś należy pisać w liczbie mnogiej, gdyż mamy do czynienia z różĹžnorodnymi kodami medialnymi. Tradycyjne modele komunikacji, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Media a komunikowanie polityczne Tom 3.9

Media a komunikowanie polityczne


Zagadnienie wykorzystania mediów w komunikowaniu politycznym jest jednym z kluczowych problemów, jaki każdorazowo wyłania się w momencie rozpoczynania wyborów politycznych i inicjowania kampanii wyborczych. Jego rozwiązanie - zarówno przez kandydujących do różnych szczebli władzy polityków, ich sztaby wyborcze, zaplecza eksperckie, jak [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Za kulisami spektaklu : medialne wizerunki polityki Tom 4.9

Za kulisami spektaklu : medialne wizerunki polityki


W realiach XXI wieku media pełnią ważną rolę kulturotwórczą i opiniotwórczą, mogą przyczynić się do konstruktywnego budowania ładu społecznego, ale wciąż otwarta jest kwestia - czy to czynią? Jakie są wzajemne relacje świata mediów ze światem polityki? Czy media i dziennikarze kreują dziś rzeczywistość [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Praktykowanie religii w nowych mediach : katolicka przestrzeń Facebooka Tom 5.9

Praktykowanie religii w nowych mediach : katolicka przestrzeń Facebooka


Autor słusznie nie koncentruje się na Internecie tylko jako na medium komunikacji czy źródle wiedzy i informacji, lecz wskazuje na jego rosnącą rolę jako nowego ekosystemu społecznego, do którego przenosi się coraz więcej ludzkiej energii i w którym rodzą się nowe społeczności; przestrzeni, w której indywidualni i instytucjonalni [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy