Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20230830134949022687 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ciemna strona marketingu / Jarosław Woźniczka ; [recenzenci prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. dr hab. Edyta Rudawska].
Okładka pozycji Ciemna strona marketingu

Ciemna strona marketingu

Autor: Woźniczka, Jarosław




Opis od wydawcyPosługując się prostą metaforą, można stwierdzić, że zarówno w podręcznikach, jak i w praktyce rynkowej prezentowana jest zwykle jasna strona marketingu. Przejawia się ona m.in. w nastawieniu przedsiębiorstw na zaspokajanie potrzeb nabywców, dostarczaniu im użytecznych produktów, oferowaniu ich na korzystnych warunkach i zapewnianiu odpowiedniego poziomu obsługi. Marketing ma jednak także swoją

ciemną stronę. Za pomocą tego określenia opisuje się wszystkie te działania rynkowe, które można uznać za nieetyczne, nielegalne, nieuczciwe, oszukańcze czy manipulacyjne, a których efektem jest powstawanie różnego rodzaju szkód dla nabywców, konkurentów i konkurencji, środowiska naturalnego lub innych grup interesariuszy.Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im. https://bonito.pl/produkt/ciemna-strona-marketingu

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jarosław Woźniczka ; [recenzenci prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. dr hab. Edyta Rudawska].
Hasła:Badania marketingowe
Komunikacja marketingowa
Marketing
Marketing bezpośredni
Nieuczciwa reklama
Telemarketing
Towary
Zarządzanie relacjami z klientami
Monografia
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023.
Opis fizyczny:670 stron ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 600-670.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2023 r.
Twórcy:Karasiewicz, Grzegorz. Recenzja

Rudawska, Edyta. Recenzja

Powiązane zestawienia:Badania marketingowe
Komunikacja marketinowa
Marketing
Telemarketing
Zarządzanie relacjami z klientami
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 61.889
Numer inw.: 61889
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:


book





Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Ciemna strona marketingu  1Okładka książki  Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej  2




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy