Ciemna strona marketingu
Autor: Woźniczka, Jarosław
Opis od wydawcyPosługując się prostą metaforą, można stwierdzić, że zarówno w podręcznikach, jak i w praktyce rynkowej prezentowana jest zwykle jasna strona marketingu. Przejawia się ona m.in. w nastawieniu przedsiębiorstw na zaspokajanie potrzeb nabywców, dostarczaniu im użytecznych produktów, oferowaniu ich na korzystnych warunkach i zapewnianiu odpowiedniego poziomu obsługi. Marketing ma jednak także swoją
ciemną stronę. Za pomocą tego określenia opisuje się wszystkie te działania rynkowe, które można uznać za nieetyczne, nielegalne, nieuczciwe, oszukańcze czy manipulacyjne, a których efektem jest powstawanie różnego rodzaju szkód dla nabywców, konkurentów i konkurencji, środowiska naturalnego lub innych grup interesariuszy.Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im. https://bonito.pl/produkt/ciemna-strona-marketingu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jarosław Woźniczka ; [recenzenci prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. dr hab. Edyta Rudawska]. | ||||||||||||||||
Hasła: | Badania marketingowe Komunikacja marketingowa Marketing Marketing bezpośredni Nieuczciwa reklama Telemarketing Towary Zarządzanie relacjami z klientami Monografia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 670 stron ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 600-670. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Powstanie dzieła: | 2023 r. | Twórcy: | Karasiewicz, Grzegorz. Recenzja | Rudawska, Edyta. Recenzja Powiązane zestawienia: | Badania marketingowe | Komunikacja marketinowa Marketing Telemarketing Zarządzanie relacjami z klientami Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.889
Numer inw.: 61889
Dostępność: tylko na miejscu