Narodziny klasy kreatywnej oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, społeczeństwa i życia codziennego
Tytuł oryginału : "Rise of the creative class : and how it`s transforming work, leisure, community and everyday life,".
Autor: Florida, Richard L.
Książka Floridy to praca wybitnie interdyscyplinarna. Stanowi ważny wkład w geografię społeczno-ekonomiczną, z którą autor od lat jest związany instytucjonalnie, socjologię, dla której pojęcie klasy jest jednym z najważniejszych oraz ekonomię, w której języku sformułowana jest duża część argumentacji. Do tej listy należałoby dodać dziennikarski zmysł obserwacji otoczenia, który
przejawia się w znajomości świata artystów, inżynierów i naukowców tworzących, według Floridy, "superkreatywny rdzeń nowej klasy".Richard Florida jako pierwszy zwrócił uwagę na istnienie klasy kreatywnej. Według jego szacunków w 2002 r. należało do niej około 30 % Amerykanów. Drugim ważnym wątkiem rozważań Floridy jest rola miejsca (lokalizacji geograficznej) w rozwoju przemysłów kreatywnych. Autor przekonuje, że istnieją kreatywne centra, których szczególna "atmosfera" wpływa korzystnie na rozwój przemysłów kreatywnych, niezależnie od takich czynników jak zasoby naturalne, sposób prowadzenia polityki przez lokalne władze, czy lokalizacja w pobliżu szlaków transportowych.Wydanie Narodzin klasy kreatywnej wywołało w Stanach Zjednoczonych gorącą dyskusję. Cieszymy się, że także polscy czytelnicy będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie, czy rzeczywiście narodziła się klasa kreatywna? Pytanie wydaje się bardzo aktualne, ponieważ słowo "kreatywność" cieszy się ostatnio w Polsce dużą popularnością. https://nck.pl/wydawnictwo/archiwum/narodziny-klasy-kreatywnej
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Richard Florida ; przełożyli Tomasz Krzyżanowski, Michał Penkala ; [redakcja naukowa: prof. dr hab. Bohdan Jung]. | ||||||||||||||||||
Seria: | Kultura się Liczy! | ||||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1989-2000 2001- Klasa kreatywna Klasy społeczne Kreatywność Przedsiębiorczość (postawa) Stany Zjednoczone Opracowanie | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, 2010. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 414 stron : ilustracje ; 25 cm. Uwagi: | Tytuł oryginału: "The rise of the creative class : and how it`s transforming work, leisure, community and everyday life" 2002. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Socjologia i społeczeństwo Powstanie dzieła: | 2002 r. | Twórcy: | Krzyżanowski, Tomasz. Tłumaczenie | Penkala, Michał. (1985-) Tłumaczenie Powiązane zestawienia: | Przedsiębiorczość (postawa) | Stany Zjednoczone Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.547
Numer inw.: 61547
Dostępność: tylko na miejscu
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Kultura się Liczy! należy czytać w określonej kolejności:
Ekonomia kultury : kompendiumWydana przez Narodowe Centrum Kultury książka Ruth Towse, specjalistki w zakresie ekonomii sztuki, ma charakter wyczerpującego podręcznika-kompendium dla osób zgłębiających dziedzinę zarządzania kulturą."Dzięki inicjatywie Narodowego Centrum Kultury polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk [...] |
Narodziny klasy kreatywnej oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, społeczeństwa i życia codziennegoKsiążka Floridy to praca wybitnie interdyscyplinarna. Stanowi ważny wkład w geografię społeczno-ekonomiczną, z którą autor od lat jest związany instytucjonalnie, socjologię, dla której pojęcie klasy jest jednym z najważniejszych oraz ekonomię, w której języku sformułowana jest duża część argumentacji. Do tej listy należałoby [...] |