Kultura na rynku : wybrane zagadnienia z zarządzania, marketingu i ekonomiki w sferze kultury
"Wybrane zagadnienia z zarządzania, marketingu i ekonomiki w sferze kultury "
Kultura na rynku - opis wydawcy"W książce redaktorzy i autorzy z należną atencją przywołują dokonania krakowskiej szkoły (humanistycznego) zarządzania kulturą, szkoły, której bliska jest też troska o skuteczne zachowanie i efektywne upowszechnianie dziedzictwa kulturowego. Co więcej, redaktorzy i autorzy na swój sposób rozwijają ten typ badań zaangażowanych na rzecz dobra kultury. W analizach - co stanowi ich
istotny walor - przedstawia się wielostronne ujęcie zjawisk ekonomicznych występujących w kulturze i zwraca się uwagę na relacje między działaniami respektującymi wymagania rynku a wartościami kultury w różnych jej postaciach. Akcent w szczególności położony jest na te działania (zarządzanie, przywództwo, marketing, kalkulacja ekonomiczna), które powinny być ukierunkowane na kruche i subtelne, a zarazem wysoko cenione wartości kultury. Choć nie da się tu uniknąć mniej lub bardziej ostro przebiegających konfliktów wartości: między wartościami promowanymi przez rynek (marketing i kalkulację nastawioną na korzyść ekonomiczną) a tymi subtelnymi wartościami kultury, które nie poddają się "logice rynku" lub częstokroć są przez nią eliminowane. Tego rodzaju napięcia i konflikty aksjologiczne w relacjach między rynkiem a kulturą stanowią problematykę uwydatnioną w recenzowanej publikacji i wartą dalszych badań w środowisku kulturoznawczym Akademii Ignatianum w Krakowie".Dr hab. Marek Rembierz"Z uznaniem należy się odnieść do zamysłu redaktorów książki. Dobór treści dotyczących obszarów zarządzania, marketingu i ekonomiki w sferze kultury może być dla czytelnika bardzo interesujący. Treść poszczególnych podrozdziałów jest przemyślana, odwołująca się do bogatej, przywołanej prawidłowo literatury. Czytelny, zrozumiały dla czytelnika jest język, jakim napisana jest książka. Autorzy nie komplikują swoich wypowiedzi, co należy przyjąć z satysfakcją. [.] Z uznaniem przyjmuję inicjatywę redaktorów i autorów tekstów prezentowanych w książęce. Wkomponowuje się ona znakomicie w dostarczanie na rynek czytelniczych logicznych, przejrzystych, zrozumiałych książek, wzbogacających wiedzę z zakresu określonego w tytule książki".Dr hab. Zbigniew Widera, prof. UE
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja Łukasz Burkiewicz i Jarosław Kucharski ; [recenzenci dr hab. Marek Rembierz (Uniwersytet Śląski w Katowicach, prof. dr hab. Zbigniew Widera (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach). | ||||||||||||||||||
Seria: | Humanitas Studia Kulturoznawcze. Wprowadzenia | ||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Instytucje kultury Kultura Marketing Zarządzanie projektami Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM) Praca zbiorowa | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2017. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 283 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia przy pracach. Indeksy. Streszczenie w języku angielskim przy pracach. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Kultura i sztuka | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 2001-2017 r. | Powstanie dzieła: | 2017 r. | Twórcy: | Burkiewicz, Łukasz. Redakcja | Kucharski, Jarosław. Redakcja Rembierz, Marek. Recenzja Widera, Zbigniew. Recenzja Powiązane zestawienia: | Instytucje kultury | Kultura Marketing Zarządzanie projektami Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 60.221
Numer inw.: 60221
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Humanitas Studia Kulturoznawcze. Wprowadzenia należy czytać w określonej kolejności:
Kultura na rynku : wybrane zagadnienia z zarządzania, marketingu i ekonomiki w sferze kulturyKultura na rynku - opis wydawcy"W książce redaktorzy i autorzy z należną atencją przywołują dokonania krakowskiej szkoły (humanistycznego) zarządzania kulturą, szkoły, której bliska jest też troska o skuteczne zachowanie i efektywne upowszechnianie dziedzictwa kulturowego. Co więcej, redaktorzy i autorzy na swój sposób rozwijają [...] |