No logo : bez przestrzeni, bez wyboru, bez pracy
Tytuł oryginału : "No space, no choice, no jobs, no logo, ".
Autor: Klein, Naomi
No Logo- opis wydawcy. Książka została uznana za absolutny fenomen kulturowy i stała się manifestem krytyków ekspansywnego kapitalizmu. Teraz, gdy wciąż zmagamy się z kryzysem ekonomicznym, wnikliwa analiza naszego świata, którym rządzą znane marki i wielkie korporacje, przeprowadzona przez Naomi Klein, jest bardziej aktualna niż kiedykolwiek. W równych częściach to analiza kulturowa, manifest polityczny i
dziennikarskie exposé, a także historia o buncie i samostanowieniu w naszym nowym omarkowanym świecie. "Inteligentnie napisana, wspaniale przedstawiona historia kultury, która przeszła długą ewolucję: od sprzedawania towarów do upowszechniania marek. Już po kilku rozdziałach zacznie wam się kręcić w głowie. Klein niewątpliwie potrafi pisać: zamiast naukowego żargonu oferuje czytelnikowi nieformalny, soczysty język. To książka z dobrze obronioną tezą. Książka bardzo potrzebna. Klarowna, niosąca nowe idee. Spokojna, choć bezlitosna" - "Guardian". "W dziedzinie dziennikarstwa kawał sumiennej, dobrej roboty, a przy tym wezwanie do boju z prawdziwego zdarzenia. Ta książka została po prostu nafaszerowana znaczącymi danymi statystycznymi i błyskotliwymi anegdotami. Dzięki temu jest fascynująca, wolna przy tym od dogmatyzmu. I wprost kipi inteligentnym gniewem" - "Observer".
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Naomi Klein ; przełożyły Małgorzata Halaba, Hanna Jankowska, Katarzyna Makaruk. | ||||||||||||||
Hasła: | Antyglobalizm Globalizacja Korporacjonizm Znak towarowy Publicystyka Reportaż problemowy Literatura amerykańska | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza, 2020. | ||||||||||||||
Wydanie: | [Wydanie 3]. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 522, [6] stron : ilustracje ; 25 cm. Uwagi: | Na okładce: z nowym wstępem autorki bestsellerowej "Doktryny szoku". Bibliografia na stronach [503]-505. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Literatura faktu, eseje, publicystyka. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Zarządzanie i marketing Powstanie dzieła: | 2000 r. | Twórcy: | Halaba, Małgorzata. Tłumaczenie | Jankowska, Hanna. Tłumaczenie Makaruk, Katarzyna. Tłumaczenie Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Klein, Naomi
kanadyjska dziennikarka, pisarka i działaczka społeczna. Naomi Klein jest reporterem w magazynach takich jak „Harper’s Magazine” czy „Rolling Stone”, pisze także felietony dla „The Nation” i „The Guardian”. Dodatkowo, jej artykuły pojawiają się również w „The New York Times”, „The Washington Post”, „Newsweek”, „Los Angeles Times”, „The Globe Mail”, „El País”, „l’Espresso” i „New Statesman” oraz wielu innych czasopismach. W 2004 Naomi Klein za swoje reportaże z wojny w Iraku dla „Harper’s Magazine” otrzymała nagrodę Jamesa Aronsona, [>>]