Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Dydaktyka - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany / Czesław Kupisiewicz.
Okładka pozycji Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany

Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany

Tytuł z paginy: "Dydaktyka : podręcznik akademicki".

Autor: Kupisiewicz, Czesław




Podręcznik autorstwa jednego z klasyków współczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki

towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań.Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i bloki uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i - co ważniejsze - zrozumieć podstawy dydaktyki. [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego]

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Czesław Kupisiewicz.
Seria:Pedagogika Nauce i Praktyce
Hasła:Nauczanie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2012.
Wydanie:Wydanie trzynaste zmienione.
Opis fizyczny:356 stron : ilustracje ; 21 cm.
Uwagi:Wyd. 1-12 pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej. Bibliogr. przy rozdz. oraz na s. 331-337, 347-356. Indeksy.
Forma gatunek:Książki. Publikacje popularnonaukowe. .
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. POJĘCIE I PRZEDMIOT DYDAKTYKI
  3. Rozdział 1. Dydaktyka jako nauka
  4. Rozdział 2. Podstawowe pojęcia
  5. Rozdział 3. Metody badań dydaktycznych
  6. PROCES KSZTAŁCENIA
  7. Rozdział 4. Cele kształcenia
  8. Rozdział 5. Nowożytne systemy dydaktyczne
  9. Rozdział 6. Zasady i reguły nauczania
  10. Rozdział 7. Metody nauczania
  11. Rozdział 8. Formy organizacyjne nauczania
  12. Rozdział 9. Środki kształcenia
  13. SKŁADNIKI PROCESU KSZTAŁCENIA
  14. Rozdzial 10. Uczeń
  15. Rozdział 11. Nauczyciel
  16. Rozdział 12. Treść kształcenia
  17. Rozdział 13. Szkoła
  18. DYDAKTYCZNE PROBLEMY WSPÓŁCZESNOŚCI
  19. Rozdział 14. Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze
  20. Rozdział 15. Dydaktyczne aspekty nierówności szans edukacyjnych
  21. Rozdział 16. Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 37
Numer inw.: 61488
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  O przedszkolnych i szkolnych przygodach Bazyląt :  bajeczki edukacyjne  2Okładka książki  Podstawy dydaktyki  7Okładka książki  Podstawy dydaktyki ogólnej  9Okładka książki  Projekty reform edukacyjnych w Polsce  10Okładka książki  Szkice z dziejów dydaktyki : od starożytności po czasy dzisiejsze  12Okładka książki  Szkoła w XX wieku : kierunki i próby przebudowy  13Okładka książki  Szkoła w XX wieku: Kierunki i próby przebudowy  14




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy