Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Szkice z dziejów dydaktyki - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Szkice z dziejów dydaktyki : od starożytności po czasy dzisiejsze / Czesław Kupisiewicz.
Okładka pozycji Szkice z dziejów dydaktyki : od starożytności po czasy dzisiejsze

Szkice z dziejów dydaktyki : od starożytności po czasy dzisiejsze

Autor: Kupisiewicz, Czesław




Szkice z dziejów dydaktyki - opis wydawcyTak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: pedagog

akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli. Przewiduję więc, że Szkice z dziejów dydaktyki dostąpią zaszczytnej rangi podręcznika akademickiego dla studiujących nauki pedagogiczne. Pan Profesor Czesław Kupisiewicz jest nazywany Papieżem Polskiej Pedagogiki i dlatego po Jego książki sięgają pedagodzy, wiedząc że zawierają one zawsze solidną i potrzebną wiedzę. [...]Prof. zwycz. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Czesław Kupisiewicz.
Hasła:Nauczanie - historia
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
Opis fizyczny:202 s. ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 197-202.
Powiązane zestawienia:Nauczanie
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Wkład starożytności w budowę zrębów dydaktyki
  2. Sofiści
  3. Sokrates (około 470-399 p.n.e.)
  4. Platon (około 427-347 p.n.e.)
  5. Arystoteles (384-322 p.n.e.)
  6. Podsumowanie
  7. Rozdział 2. Udział średniowiecza w rozbudowie podstaw dydaktyki
  8. Szkolnictwo średniowieczne
  9. Uniwersytety
  10. Scholastyka
  11. Podsumowanie
  12. Rozdział 3. Ożywczy wpływ odrodzenia na dydaktykę
  13. Vittorino da Feltre (1378-1446)
  14. Erazm z Rotterdamu (1466-1536)
  15. Juan Luis Vives (1492-1540)
  16. Reformacja a dydaktyka i działalność dydaktyczna
  17. Jezuici
  18. Johannes Sturm (1507-1589)
  19. Andrzej Frycz Modrzewski (1503-1572)
  20. Michel Montaigne (1533-1592)
  21. Podsumowanie
  22. Rozdział 4. Między renesansem a oświeceniem - złote lata dla dydaktyki
  23. Pojawienie się nazwy "dydaktyka" oraz uznanie jej za "sztukę nauczania"
  24. Pierwszy wielki system dydaktyczny Jana ľmosa Komeńskiego? (1592-1670)
  25. John Locke (1632-1704) i jego wpływ na rozwój dydaktyki
  26. Dydaktyczny bilans okresu przejściowego od renesansu do oświecenia
  27. Rozdział 5
  28. Udział oświecenia w umacnianiu dydaktyki jako "sztuki nauczania"
  29. Dydaktyczne idee francuskich encyklopedystów
  30. Denis Diderot (1713-1784)
  31. Eienne Bonnot de Condillac (1715-1780)
  32. Jean Antoine Nicolas Condorcet (1743-1794)
  33. Claude Adrien Helvetius (Helwecjusz) (1715-1771)
  34. Jean Jacques Rousseau (1712-1778)
  35. Filantropiści
  36. Immanuel Kant (1724-1804) i wpływ jego filozofii na dydaktykę
  37. Dydaktyczne idee Komisji Edukacji Narodowej
  38. Dydaktyczne osiągnięcia oświecenia
  39. Podsumowanie
  40. Rozdział 6. Narodziny dydaktyki jako dyscypliny naukowej
  41. Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)
  42. Johann Friedrich Herbart (1776-1841) i herbartyści
  43. Friedrich Adolf Wilhelm Diesterweg (1790-1866)
  44. Dydaktyczne koncepcje utopistów
  45. Dydaktyczne idee Karola Marksa (1818-1883)
  46. i Fryderyka Engelsa (1820-1895)
  47. Wkład XIX wieku w budowę dydaktyki jako nauki
  48. Rozdział 7. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w USA
  49. Progresywizm
  50. Esencjalizm
  51. Perenializm
  52. Ustawiczne doskonalenie jako cel przebudowy szkoły
  53. Descholaryzacja
  54. Szkoła alternatywna
  55. Szkoła jako element zintegrowanego systemu edukacji
  56. Podsumowanie
  57. Rozdział 8
  58. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w Europie
  59. Ellen Key (1849-1926)
  60. Paweł Piotrowicz Błoński (1884-1941)
  61. Eouard Claparede (1873-1940)
  62. Roger Cousinet (1881-1973)
  63. Ovide Decroly (1871-1932)
  64. Adolf Ferriere (1879-1960)
  65. Celestin Freinet (1896-1966)
  66. Hugo Gaudig (1860-1923)
  67. Georg Kerschensteiner (1854-1932)
  68. Wilhelm August Lay (1862-1926) - prekursor dydaktyki eksperymentalnej
  69. Maria Montessori (1870-1952)
  70. Peter Petersen (1884-1952)
  71. Henryk Rowid (1877-1944)
  72. Anton Sickinger (1858-1930)
  73. Nowe wychowanie - próba syntezy
  74. Rozdział 9. Nowe ujęcia dawnych koncepcji dydaktycznych w Europie i USA w drugiej połowie XX i na progu XXI wieku
  75. Dydaktyka "naukowa"
  76. Dydaktyka psychologiczna
  77. Dydaktyczne idee przewodnie raportów Edgara Faure`a,
  78. Klubu Rzymskiego i Jacques`a Delorsa
  79. Dydaktyczne koncepcje polskich raportów edukacyjnych
  80. Koncepcja dydaktycznego programowania
  81. Paradygmat nauczania - uczenia się sprawczego
  82. "Zmiana" i "wzmacnianie": słowa-klucze
  83. współczesnych reform szkolnych w USA
  84. Rozdział 10. Wiek XX - próba dydaktycznego bilansu i problemy otwarte
  85. Cele kształcenia
  86. Treść kształcenia
  87. Proces kształcenia (nauczania - uczenia się)
  88. Zasady nauczania
  89. Metody nauczania
  90. Organizacyjne formy kształcenia
  91. Środki kształcenia
  92. Reformy szkolne.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 37 C
Numer inw.: 72079
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.849
Numer inw.: 49849
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany  1Okładka książki  O przedszkolnych i szkolnych przygodach Bazyląt :  bajeczki edukacyjne  3Okładka książki  Podstawy dydaktyki  8Okładka książki  Podstawy dydaktyki ogólnej  10Okładka książki  Projekty reform edukacyjnych w Polsce  11Okładka książki  Szkoła w XX wieku : kierunki i próby przebudowy  13Okładka książki  Szkoła w XX wieku: Kierunki i próby przebudowy  14




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy