Odpowiedzialność: | Roman Ingarden ; wybrał, opracował i wstępem poprzedził Adam Węgrzecki. | ||||||||||||||||||
Seria: | Dzieła filozoficzne / Roman Ingarden | ||||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 Fenomenologia Teoria poznania Monografia Filozofia i etyka | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 243, [1] strona : errata ; 25 cm. Uwagi: | Indeksy. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Filozofia i etyka | Powstanie dzieła: | 1970 r. | Twórcy: | Węgrzecki, Adam. (1937-2018). Opracowanie | Powiązane zestawienia: | Fenomenologia | Teoria poznania Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- [...] Niniejszy tom studiów Ingardena pozwala w znacznej mierze uzupełnić obraz jego dorobku jako teoretyka poznania. Zawiera on rozważania dotyczące zwłaszcza zagadnienia spostrzeżenia zewnętrznego i jego obiektywności, ale także innych ważnych kwestii epistemologicznych. Stwarza również możliwość śledzenia poglądów Ingardena w okresie obejmującym kilkadziesiąt lat. [ze wstępu]
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 104
ul. Ludowa 4
tel. 22 840 29 01
Sygnatura: 16
Numer inw.: 21411
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 30.898
Numer inw.: 30898
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Ingarden, Roman
polski filozof, profesor Uniwersytetu Lwowskiego 1925–1944, po wojnie profesor toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 1945–1946 i Uniwersytetu Jagiellońskiego 1946–1950 i 1956–1963. Głównym przedmiotem badań Ingardena były zagadnienia z epistemologii, ontologii i estetyki. Był także autorem kilku prac z zakresu aksjologii, antropologii filozoficznej i filozofii języka. Mistrzem i nauczycielem Ingardena był twórca fenomenologii – Edmund Husserl. Badania filozoficzne przeprowadzone przez Ingardena często krytycznie nawiązują do analiz Husserla. Jednak w odróżnieniu [>>]