Odpowiedzialność: | Tadeusz Kijonka. | ||||||||||
Seria: | Biblioteka Arkadii - Pisma Katastroficznego : t. 125 | ||||||||||
Hasła: | 2001- Wiersze | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Mikołów : Instytut Mikołowski, 2015. | ||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 99, [1] strona ; 21 cm. Forma gatunek: | Książki. Poezja. | Powstanie dzieła: | 2015 r. | Powiązane zestawienia: | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 57.181
Numer inw.: 57181
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Kijonka, Tadeusz
Tadeusz Kijonka urodził się 10 listopada 1936 w Radlinie na Ziemi Rybnickiej, zmarł 30 czerwca 2017 roku. Poeta, publicysta, reporter, krytyk, wydawca, działacz kulturalny, autor utworów scenicznych. Debiutował jeszcze w okresie studiów polonistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim tomikiem liryków Witraże 1959. Za następny zbiór wierszy Rzeźba w czarnym drzewie 1967 otrzymał nagrodę im. Andrzej Bursy. Kolejny tom Kamień i dzwony 1974 wyróżniono dwoma prestiżowymi nagrodami ? im. Piętaka i miesięcznika „Poezja”. Następnie wydał m.in.: Pod Akropolem 1979, Śnieg za [>>]
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Biblioteka Arkadii - Pisma Katastroficznego należy czytać w określonej kolejności:
Tom 40 Wiersze niewszystkie |
Tom 61 Podanie światła innej ciemności |
Tom 75 Dziennik rozbitka |
Tom 93 Słoneczna balia dzieciństwa |
Tom 125 Słowo w słowo |
Tom 133 Środek ciężkości : szkice o współczesnej liryce polskiejŚrodek ciężkości to trzecia książka krytycznoliteracka Janusza Drzewuckiego wydana w ciągu ostatnich trzech lat -€“ po Stanie skupienia (Tekstach o prozie) [Wydawnictwo Forma, Szczecin 2014] i Charakterze pisma (Szkicach o polskiej poezji współczesnej) [Instytut Książki, Warszawa 2015]. W tomie tym autor kontynuuje swoją [...] |
Tom 154 Baron Romero : wstęp do przyszłej poezjiPonad pół wieku temu Krzysztof Karasek postawił pytanie "Co ja tu robię?" w wierszu Rewolucjonista przy kiosku z piwem. W nim początek, skaza i chwała poezji pokolenia Nowej Fali. Ale po czasie otwarcia nadchodzi czas zamknięcia i podsumowania. "Baron Romero. Wstęp do przyszłej poezji", wpisując się w horacjańską tradycję "Listu do [...] |