Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20180623110123057952 / Katalog / Szczegóły pozycji

Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu / Mirosław Wobalis.
Okładka pozycji Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu

Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu

"Analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu "

Autor: Wobalis, Mirosław.




Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów - opis wydawcyW książce poruszono kwestię praktycznego wykorzystania współczesnych rozwiązań technologicznych (zwłaszcza narzędzi sieciowych takich jak Moodle) w akademickim kształceniu studentów polonistyki. Punktem wyjścia prezentowanych w publikacji badań, analiz oraz praktycznych rozwiązań jest pogłębiona analiza uwarunkowań globalnych

(cywilizacyjnych) i lokalnych (kierunkowych), bezpośrednio wpływających na realizację akademickiego procesu kształcenia. Tak istotne dla autora niniejszej książki uwarunkowania cyfrowe dydaktyki akademickiej ostatnimi czasy wydają się szczególnie istotne dla Inicersitas w jego wymiarze filologicznym, polonistycznym i szerzej humanistycznym, znajdującym się w tak zwanym kryzysie. Rzecz bowiem w tym, aby używać nowoczesnych mediów i technologii cyfrowych do humanizowania obszarów stechnicyzowanych, nie zaś z uporem godnym lepszej sprawy technicyzować kolejne przestrzenie ? w tym ludzkie wartości. Autorskim pomysłem, który lokalnie zmienić może model kształcenia w ramach stereotypowo ?tradycyjnego? kierunku polonistycznego, jest opracowana na początku wieku przez autora niniejszej publikacji koncepcja cyfrowego kształcenia hybrydowego, stworzona w odniesieniu do polonistycznego kształcenia licealnego. W monografii zaprezentowano jej wersję udoskonaloną i zgodną z najnowszymi standardami kształcenia, z wykorzystaniem technologii sieciowych. Omawiana strategia, wraz z praktycznymi pomysłami i przykładami zajęć dydaktycznych ze studentami, powiązana została z wymienioną wyżej lokalną specyfiką, uwarunkowaniami i tradycją kształcenia polonistów w realiach studiów wyższych, a także umocowana w ramach prowadzonych przez autora eksperymentów dydaktycznych, cytowanych badań uznanych badaczy z kraju i zagranicy, badań oraz analiz efektywności sieciowych wariantów kształcenia wraz z prezentacją spójnej i stosowanej na Wydziale Filologii Polskie i Klasycznej UAM w Poznaniu strategii cyfrowego kształcenia polonistów.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Mirosław Wobalis.
Seria:Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nr 186
Hasła:2001-
Filologia polska
Moodle
Nauczanie na odległość
Szkolnictwo wyższe
Poznań (woj. wielkopolskie)
Monografia
Edukacja i pedagogika
Informatyka i technologie informacyjne
Adres wydawniczy:Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:325, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 313-323.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Informatyka i technologie informacyjne
Zakres czasowy:2009-2017 r.
Powstanie dzieła:2017 r.
Powiązane zestawienia:Nauczanie na odległość
Szkolnictwo wyższe
Poznań
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 56.596
Numer inw.: 56596
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Nić śmiesznego : studia o komizmie w literaturze polskiej XX i XXI wieku Tom 95
Tom 95

Nić śmiesznego : studia o komizmie w literaturze polskiej XX i XXI wieku


[...] książka jest ważna przynajmniej z trzech powodów: wprowadza w myśl literaturoznawczą problematykę i estetykę komizmu; wyzyskuje tę problematykę w reinterpretacji nowoczesności; analizuje w nowatorski sposób wybrane zjawiska, teksty, dorobek autorów. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Apokalipsa według Michaiła Bułhakowa : przestrzeń i symbolika "Mistrza i Małgorzaty" Tom 107
Tom 107

Apokalipsa według Michaiła Bułhakowa : przestrzeń i symbolika "Mistrza i Małgorzaty"


Kolejność czytania serii/cyklu
Literatura na próbę : między literaturą a komentarzem: Różewicz, Witkacy, Kantor Tom 148
Tom 148

Literatura na próbę : między literaturą a komentarzem: Różewicz, Witkacy, Kantor


Monografia zawiera nowatorskie ujęcie problemu relacji między stwarzaniem a komentowaniem literatury od strony estetyki literackiej i performatywnej u trzech twórców: Stanisława Ignacego Witkiewicza, Tadeusza Kantora i Tadeusza Różewicza. Pojęcie literatury łamiącej granice sztuk i zacierającej bariery dyscyplin pokazane zostało jako [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Mówić, pisać, płynąć : o życiu i twórczości Virginii Woolf Tom 185
Tom 185

Mówić, pisać, płynąć : o życiu i twórczości Virginii Woolf


Zbiór szkiców literackich i biograficznych stanowiący zapis poszukiwań literackich i naukowych autorki związanych z postacią Virginii Woolf. Teksty zamieszczone w monografii dotyczą głównie twórczości literackiej pisarki, choć nie stronią od komponentu biograficznego. Wśród poruszanych tematów znaleźć można akwatyczność w [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycz Tom 186
Tom 186

Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycz


Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów - opis wydawcyW książce poruszono kwestię praktycznego wykorzystania współczesnych rozwiązań technologicznych (zwłaszcza narzędzi sieciowych takich jak Moodle) w akademickim kształceniu studentów polonistyki. Punktem wyjścia prezentowanych w publikacji badań, analiz oraz [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Poradnictwo w prasie kobiecej drugiej połowy XX wieku : studium genologiczne Tom 189
Tom 189

Poradnictwo w prasie kobiecej drugiej połowy XX wieku : studium genologiczne


Poradnictwo w prasie kobiecej drugiej połowy XX wieku Studium genologiczne - opis wydawcyKsiążka Joanny Smól jest poświęcona piśmiennictwu poradnikowemu w prasie kobiecej z drugiej połowy XX wieku i jest pierwszym tego typu opracowaniem podjętej problematyki. Opracowanie, co szczególnie cenne, ma charakter interdyscyplinarny, choć [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy