Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej
Czas ukazania się tej książki jest szczególny. Oto cały 2009 rok został tak bardzo zdominowany przez kryzys ekonomiczny, że mało kto zauważył, że był to również "Rok Kreatywności i Innowacji" zainicjowany przez Komisję Europejską. Choć fakt ten dawał nadzieje na większe zainteresowanie kreatywnością, wiele wskazuje, że były one płonne. Wciąż bowiem kreatywność
postrzegana jest jako właściwość niezbyt istotna, która znajduje poklask u autorów niewiele wartych poradników.Polska pedagogika twórczości od co najmniej kilku lat przeżywa rozkwit: charakteryzuje się rosnącą liczbą coraz lepszych prac, które poszerzają wiedzę na temat uwarunkowań kreatywności, możliwości jej stymulowania i licznych korelatów. W zasadzie co roku pojawia się przynajmniej jedna znacząca monografia lub praca zbiorowa z tego zakresu, rozprawy teoretyczne i empiryczne publikowane są nie tylko przez periodyki naukowe, ale i pisma metodyczne, coraz częściej też badania polskich specjalistów pojawiają się w wiodących międzynarodowych czasopismach naukowych i prezentowane są na sympozjach i konferencjach.Fakt intensywnego rozwoju pedagogiki twórczości cieszy, pomimo pojawiających się czasem wątpliwości co do sensu budowania nowej pedagogicznej dyscypliny (Śliwerski, 2008). Rozwój myśli teoretycznej wspieranej empirią prowadzi do nowych hipotez teoretycznych, ale i dostarcza danych potwierdzających możliwości rozwijania i pobudzania twórczego potencjału. A z faktami trudno dyskutować.Celem tej pracy jest prezentacja szeregu empirycznych studiów w całości zrealizowanych przez pracowników Pracowni Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz studentów pedagogiki o specjalności psychopedagogika kreatywności, zdobywających dyplomy w tej uczelni.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją Macieja Karwowskiego i Aleksandry Gajdy. | ||||||||||||||||
Seria: | Homo Creator | ||||||||||||||||
Hasła: | Myślenie twórcze - nauczanie Nauczyciele Twórczość Uczniowie Opracowanie Praca zbiorowa Edukacja i pedagogika Psychologia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 311, [1] strona : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia przy pracach. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Psychologia Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Gajda, Aleksandra. Redakcja | Karwowski, Maciej. (1979-). Redakcja Powiązane zestawienia: | Myślenie twórcze | Nauczyciele Twórczość – psychologia Uczniowie – psychologia Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.263
Numer inw.: 50263
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Homo Creator należy czytać w określonej kolejności:
Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnejCzas ukazania się tej książki jest szczególny. Oto cały 2009 rok został tak bardzo zdominowany przez kryzys ekonomiczny, że mało kto zauważył, że był to również "Rok Kreatywności i Innowacji" zainicjowany przez Komisję Europejską. Choć fakt ten dawał nadzieje na większe zainteresowanie kreatywnością, wiele wskazuje, że były [...] |