Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20170628114844001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej / pod redakcją Macieja Karwowskiego i Aleksandry Gajdy.
Okładka pozycji Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej

Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej




Czas ukazania się tej książki jest szczególny. Oto cały 2009 rok został tak bardzo zdominowany przez kryzys ekonomiczny, że mało kto zauważył, że był to również "Rok Kreatywności i Innowacji" zainicjowany przez Komisję Europejską. Choć fakt ten dawał nadzieje na większe zainteresowanie kreatywnością, wiele wskazuje, że były one płonne. Wciąż bowiem kreatywność

postrzegana jest jako właściwość niezbyt istotna, która znajduje poklask u autorów niewiele wartych poradników.Polska pedagogika twórczości od co najmniej kilku lat przeżywa rozkwit: charakteryzuje się rosnącą liczbą coraz lepszych prac, które poszerzają wiedzę na temat uwarunkowań kreatywności, możliwości jej stymulowania i licznych korelatów. W zasadzie co roku pojawia się przynajmniej jedna znacząca monografia lub praca zbiorowa z tego zakresu, rozprawy teoretyczne i empiryczne publikowane są nie tylko przez periodyki naukowe, ale i pisma metodyczne, coraz częściej też badania polskich specjalistów pojawiają się w wiodących międzynarodowych czasopismach naukowych i prezentowane są na sympozjach i konferencjach.Fakt intensywnego rozwoju pedagogiki twórczości cieszy, pomimo pojawiających się czasem wątpliwości co do sensu budowania nowej pedagogicznej dyscypliny (Śliwerski, 2008). Rozwój myśli teoretycznej wspieranej empirią prowadzi do nowych hipotez teoretycznych, ale i dostarcza danych potwierdzających możliwości rozwijania i pobudzania twórczego potencjału. A z faktami trudno dyskutować.Celem tej pracy jest prezentacja szeregu empirycznych studiów w całości zrealizowanych przez pracowników Pracowni Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz studentów pedagogiki o specjalności psychopedagogika kreatywności, zdobywających dyplomy w tej uczelni.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod redakcją Macieja Karwowskiego i Aleksandry Gajdy.
Seria:Homo Creator
Hasła:Myślenie twórcze - nauczanie
Nauczyciele
Twórczość
Uczniowie
Opracowanie
Praca zbiorowa
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010.
Opis fizyczny:311, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia przy pracach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Psychologia
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Gajda, Aleksandra. Redakcja

Karwowski, Maciej. (1979-). Redakcja

Powiązane zestawienia:Myślenie twórcze
Nauczyciele
Twórczość – psychologia
Uczniowie – psychologia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.263
Numer inw.: 50263
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Homo Creator należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej Tom 1.9

Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej


Czas ukazania się tej książki jest szczególny. Oto cały 2009 rok został tak bardzo zdominowany przez kryzys ekonomiczny, że mało kto zauważył, że był to również "Rok Kreatywności i Innowacji" zainicjowany przez Komisję Europejską. Choć fakt ten dawał nadzieje na większe zainteresowanie kreatywnością, wiele wskazuje, że były [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy