Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20170413151856070904 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów / Wacław Šmid.
Okładka pozycji Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów

Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów

Autor: Šmid, Wacław.




Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów - opis wydawcyPojęcia typu "dyskurs", "narracja" czy też "nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi.Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i

nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość.W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako "wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się "od nowa". Są też takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są bezcenne.Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców, artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w technologii.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Wacław Šmid.
Hasła:Dyskurs (filoz.) - język
Dyskurs (filoz.) - socjologia
Komunikacja społeczna
Narracja
Środki masowego przekazu
Filozofia i etyka
Językoznawstwo
Media i komunikacja społeczna
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu.pl, 2016.
Opis fizyczny:219 stron ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 215-219.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Filozofia i etyka
Językoznawstwo
Media i komunikacja społeczna
Powstanie dzieła:2016 r.
Powiązane zestawienia:Dyskurs (filoz.)
Komunikacja społeczna
Narracja
Środki masowego przekazu
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 55.517
Numer inw.: 55517
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Humanistyczne aspekty komunikowania w biznesie  1Okładka książki  Język reklamy w komunikacji medialnej  2Okładka książki  Leksykon przedsiębiorcy  3Okładka książki  Marketing pod presją globalizacji: [nowe wartości, hierarchia potrzeb, zarządzanie, metamarketing]  4Okładka książki  Psychologia i socjologia zarządzania : słownik terminów  5Okładka książki  Zarządzanie reklamą w komunikacji medialnej  6




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy