Język reklamy w komunikacji medialnej
Autor: Šmid, Wacław.
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też czesto spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma także siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś
informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywołać okreolone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy sie na ogół z brakiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka sie w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd. W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzględ- nić elementy nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągniecie ręki, język literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.), Istnieje ogromny potencjał języka religijno--mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który "mówi" nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Wacław Šmid. | ||||||||||
Hasła: | Komunikacja społeczna Reklama - język Podręczniki akademickie | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 317 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 313-317. | Przeznaczenie: | Dla studentów kierunków zarządzania, marketingu i komunikacji społecznej. | Dla studentów kierunków zarządzania, marketingu i komunikacji społecznej. Powiązane zestawienia: | Reklama – język | Komunikacja społeczna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)