Koniec dziennikarstwa, jakie znamy : agregacja w mediach
Autor: Kreft, Jan.
Koniec dziennikarstwa jakie znamy - opis wydawcyJeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy - pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świecie agregator wiadomości z
serwisów informacyjnych, jest uznawany za bardziej godny zaufania niż owe serwisy. W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami cyfrowej rewolucji, "nowego wspaniałego świata", w którym mówią tak liczni, a słuchanych jest tak niewielu - to także konsekwencja ekspansji botów i nowych gatekeeperów. "Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych mediów informacyjnych - kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej - praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe studium tej problematyki".Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-KlasaJan Kreft, dr hab., pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra Zarządzania, Ekonomiki Mediów i Reklamy). Dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia Gdańsk SA, zarządzający spółkami medialnymi, doradca w czołowych polskich spółkach. Wieloletni dziennikarz ekonomiczny. Autor ponad 70 publikacji naukowych, w tym książek: Za fasadą społeczności (2015), Ewolucja strategii transmedialnych korporacji transnarodowych (2012) i Gazety ogólnopolskie. Strategie marketingowe (2007). Strona autora: jankreft.pl
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jan Kreft. | ||||||||
Hasła: | Fuzja przedsiębiorstw Środki masowego przekazu - zarządzanie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2016. | ||||||||
Opis fizyczny: | 197, [1] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 177-197. | Powiązane zestawienia: | Fuzja przedsiębiorstw | Środki masowego przekazu Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 55.344
Numer inw.: 55344
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Kreft, Jan
Jan Kreft - dr hab. profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawowy obszar jego zainteresowań badawczych: zarządzanie tzw. nowymi mediami. Studia: Ekonomika i Organizacja Transportu Morskiego oraz Prawo na Uniwersytecie Gdańskim Sopot. Doktorat 2004 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego „Ocena strategii marketingowych na rynku codziennej prasy ogólnopolskiej". Tytuł doktora habilitowanego nauk humanistycznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego 2013 r.. Dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący Rady Nadzorczej Radia Gdańsk SA, [>>]