Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20220825112253001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

Władza platform - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Władza platform : za fasadą Google, Facebooka i Spotify / Jan Kreft ; [recenzja prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas].
Okładka pozycji Władza platform : za fasadą Google, Facebooka i Spotify

Władza platform : za fasadą Google, Facebooka i Spotify

"Za fasadą Google, Facebooka i Spotify "

Autor: Kreft, Jan.

Notka biograficzna



Władza platform. Za fasadą Google, Facebooka i Spotify - opis wydawcyTo książka o władzy platform Facebooka i Google, o kontrolowaniu człowieka, grup społecznych, a nawet państw. O "magii" uzależniania ludzi, celebracji osobliwych mitów, kulcie porażki, mirażach bogactwa, kreatywności i kariery. To książka o algorytmizacji codziennego życia, feudalnych stosunkach na platformach, ich niewolnikach i menedżerach

pokutnikach. O zarządzaniu antykonkurencyjnymi platformami, o "strefach zabójstw" rynkowych rywali. To wreszcie książka o utowarowieniu wszystkiego - od miłości po nienawiść - o tyranii iluzji, o redefiniowaniu znaczeń w cyberprzestrzeni ludzkiej aktywności, o obsesji pomiarów każdego aspektu życia z nadrzędną misją i wiarą, że można naprawiać świat, tworząc jeszcze lepszy algorytm."Ponieważ profesor Kreft lubi przywoływać słowa Olgi Tokarczuk, skojarzyłem jego postawę z wędrowcem opisanym przez Olgę Tokarczuk w eseju Człowiek na krańcach świata, przypominającym rycinę niewiadomego autorstwa opublikowaną w 1888 r. przez francuskiego astronoma Camille’a Flammariona. Przedstawia ona wędrowca, który dotarł do granic świata i wystawiwszy głowę poza ziemską sferę, zachwyca się widokiem uporządkowanego i wielce harmonijnego kosmosu.Chłodne oko »astronoma« Krefta dostrzega za fasadą społeczności biznesowy układ powiązań, wielkich i małych kół i kółeczek organizacji finansowych w cyfrowym wszechświecie. Niemniej fascynuje go »debunking«, czyli rozgryzanie, ale i obalanie mitów założycielskich firm GAFA z Doliny Krzemowej.Profesor Kreft jest jednym z najważniejszych polskich eksplorerów tej kwestii, wnikającym - używając jego określenia - za fasadę nie tylko wskazanych w tytułach gigantów firm informatyczno-technicznych (BigTech), ale obejmując oglądem i analizą cały gwiazdozbiór cyfrowych firm sieci Web 2.0". - Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-KlasaProf. dr hab. Jan Kreft (Politechnika Gdańska). Wieloletni dziennikarz i korespondent zagraniczny, autor ponad tysiąca publikacji w mediach polskich i zagranicznych, menedżer zarządzający firmami mediów i nowych technologii. Autor kilkunastu książek, w tym: Władza algorytmów - u źródeł potęgi Google i Facebooka, Za fasadą społeczności - zarządzanie nowymi mediami i Koniec dziennikarstwa, jakie znamy. Agregacja w mediach.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jan Kreft ; [recenzja prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas].
Hasła:2001-
Algorytmy
Facebook (portal społecznościowy)
Google (wyszukiwarka internetowa)
Konkurencja
Platforma internetowa
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
Społeczeństwo informacyjne
Spotify
Władza
Opracowanie
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2022.
Opis fizyczny:373, [2] strony ; 25 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 343-362. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Media i komunikacja społeczna
Socjologia i społeczeństwo
Zakres czasowy:2001-2021 r.
Powstanie dzieła:2021 r.
Twórcy:Goban-Klas, Tomasz. (1942- ). Recenzja

Powiązane zestawienia:Algorytmy
Google
Konkurencja
Społeczeństwo informacyjne
Platforma internetowa
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 60.627
Numer inw.: 60627
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:


book





Notka biograficzna:


Zdjęcie Kreft, Jan

Kreft, Jan

Jan Kreft - dr hab. profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawowy obszar jego zainteresowań badawczych: zarządzanie tzw. nowymi mediami. Studia: Ekonomika i Organizacja Transportu Morskiego oraz Prawo na Uniwersytecie Gdańskim Sopot. Doktorat 2004 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego „Ocena strategii marketingowych na rynku codziennej prasy ogólnopolskiej". Tytuł doktora habilitowanego nauk humanistycznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego 2013 r.. Dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący Rady Nadzorczej Radia Gdańsk SA, [>>]






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Władza misjonarzy : zmierzch i świt świeckiej religii w Dolinie Krzemowej  3Okładka książki  Władza platform : za fasadą Google, Facebooka i Spotify  4Okładka książki  Za fasadą społeczności : elementy zarządzania nowymi mediami  5




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy