Open GL : księga eksperta
Autor: Wright, Richard S.
Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele
różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań. Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel ; [tłumaczenie Rafał Jońca]. | ||||||
Hasła: | Grafika komputerowa OpenGL (oprogramowanie) | ||||||
Adres wydawniczy: | Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016. | ||||||
Opis fizyczny: | 680 s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm. Uwagi: | Na okł. i s. tyt.: Wydanie VII dot. wyd. oryg. W wyd. 1 inna kolejność autorów. Indeks. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
DWM
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 853 01 71
Sygnatura: 2179
Numer inw.: 2179
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni