Gen X : Pokolenie konsumentów
Autor: Brzozowska, Blanka.
Gen X to amerykański skrót od nazwy Generation X. W moim rozumieniu to także czynnik wywołujący pewnego rodzaju "genetyczną skazę". Posiadacze owego szczególnego genu mają tendencję do "przeżywania życia we własnej głowie", co owocuje niebezpiecznie dwuznacznym stosunkiem do konsumpcyjnego społeczeństwa, którego są członkami. "Iksy" budują swój światopogląd na fundamentach tworzonych przez media i
reklamę. Nie stają się jednak pokornymi zombie, zaś ich pozorna zgoda na konsumpcyjny styl życia nie jest w stanie ukryć faktu, iż w świecie supermarketów pozostają pewnego rodzaju outsiderami, którzy jednak świetnie radzą sobie na "wrogim" terenie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Blanka Brzozowska. | ||||||
Hasła: | Media społecznościowe - socjologia Reklama - socjologia Społeczeństwo konsumpcyjne - antropologia społeczna | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Rabid, 2005. | ||||||
Opis fizyczny: | 134, [2] s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 131-133. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 361
Numer inw.: 361
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Brzozowska, Blanka
Blanka Brzozowska – kulturoznawczyni.
Pracuje jako adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Zakładu Teorii Kultury.
W 2018 uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych specjalność: kulturoznawstwo na podstawie pracy habilitacyjnej Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy.
Publikowała w kwartalniku literackim Akcent, Kulturze Współczesnej, Sztuce i filozofii, Tekstach drugich oraz Czasie kultury.
Źródło: https://pl.wikipedia.org