Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
Autor: Lewandowska-Kidoń, Teresa.
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich
poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala. | ||||||||
Hasła: | Dziecko - rozwój psychofizyczny Poczucie własnej wartości Praca zespołowa Scenariusze zajęć do nauczania początkowego | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 100 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 97-100. | Powiązane zestawienia: | Dziecko – rozwój psychofizyczny | Poczucie własnej wartości Praca zespołowa Scenariusze zajęć Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Wstęp
- Rozdział I.
- Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej
- 1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena
- 1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości
- 1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka
- 1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka
- 1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie
- 1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka
- Rozdział II.
- Metodyka pracy z grupą
- 2.1. Etapy pracy z grupą
- 2.2. Zasady pracy z grupą
- 2.3. Metody pracy z grupą
- 2.4. Strategie pracy z grupą
- 2.5. Ewaluacja
- Rozdział III.
- Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
- 3.1. Scenariusze
- 3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu
- Zakończenie.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.034
Numer inw.: 50034
Dostępność: tylko na miejscu