Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20161014142957070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala.
Okładka pozycji Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Autor: Lewandowska-Kidoń, Teresa.




Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich

poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala.
Hasła:Dziecko - rozwój psychofizyczny
Poczucie własnej wartości
Praca zespołowa
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.
Opis fizyczny:100 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 97-100.
Powiązane zestawienia:Dziecko – rozwój psychofizyczny
Poczucie własnej wartości
Praca zespołowa
Scenariusze zajęć
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział I.
  3. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej
  4. 1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena
  5. 1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości
  6. 1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka
  7. 1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka
  8. 1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie
  9. 1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka
  10. Rozdział II.
  11. Metodyka pracy z grupą
  12. 2.1. Etapy pracy z grupą
  13. 2.2. Zasady pracy z grupą
  14. 2.3. Metody pracy z grupą
  15. 2.4. Strategie pracy z grupą
  16. 2.5. Ewaluacja
  17. Rozdział III.
  18. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
  19. 3.1. Scenariusze
  20. 3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu
  21. Zakończenie.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.034
Numer inw.: 50034
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy