Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki / pod redakcją naukową Jacka Piekarskiego, Danuty Urbaniak-Zając, Krzysztofa J. Szmidta ; Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Okładka pozycji Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki

Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki




Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat "Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki", które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w

kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.W jej części pierwszej, zatytułowanej "O wiedzy pedagogicznej", zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod redakcją naukową Jacka Piekarskiego, Danuty Urbaniak-Zając, Krzysztofa J. Szmidta ; Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Seria:Seminaria Metodologii Pedagogiki
Hasła:Pedagogika - metodologia
Pedagogika - nauczanie
Materiały konferencyjne
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
Opis fizyczny:272 s. ; 25 cm.
Uwagi:Materiały z Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, Łódź. Na s. red. błędnie przypisany pierwszy ISBN. Bibliogr. s. 255-272.
Powiązane zestawienia:Pedagogika - nauczanie
Pedagogika - metodologia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.835
Numer inw.: 49835
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Seminaria Metodologii Pedagogiki należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki Tom 1.9

Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki


Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat "Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki", które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy