Autyzm : jak pomóc rodzinie
Tytuł oryginału : "Supporting the families of children with autism ".
Autor: Randall, Peter
Środowiska naukowe i lekarskie coraz częściej zaczynają dostrzegać napięcia, obciążenia, ale i radości związane z opieką nad dzieckiem autystycznym. Książka ta prezentuje najważniejsze wyniki projektu badawczego przeprowadzonego przez Centrum Oceny i Wsparcia dla Rodzin oraz rozmów z rodzicami i rodzeństwem autystycznych dzieci i młodzieży.
Odpowiedzialność: | Peter Randall, Jonathan Parker ; przekład Sylwia Pikiel. | ||||||||||||||||
Hasła: | Chorzy w rodzinie Dziecko autystyczne Wychowanie w rodzinie | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 319 s. ; 21 cm. Uwagi: | Tyt. oryg.: Supporting the families of children with autism. Bibliogr. s. [287]-302. - Indeksy. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. | Powstanie dzieła: | 1999 r. | Twórcy: | Parker, Jonathan. (1960- ). Współautor | Pikiel, Sylwia. Tłumaczenie Przeznaczenie: | Książka jest cennym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami, w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób autystycznych. | Książka jest cennym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami, w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób autystycznych. Powiązane zestawienia: | Autyzm | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Wstęp do wydania polskiego
- Przedmowa
- Wstęp
- Rozdział 1. „Coś jest nie w porządku z naszym dzieckiem”
- Diagnostyczne manewry
- Co czują rodzice?
- Stres odczuwany przez dziecko autystyczne
- Potrzeby specjalistów
- Rozdział 2. Zaspokojone i niezaspokojone potrzeby rodziny
- Potrzeby - definicja
- Projekt badawczy.
- Załącznik A
- Indywidualne doświadczenia rodziców
- Rozdział 3. Diagnoza
- Wskazówki dla rodziców
- Rozdział 4. Pomyłki diagnostyczne i zaburzenia podobne do autyzmu
- Zespół Aspergera (ZA)
- Zaburzenie semantyczno-pragmatyczne
- Obecna ocena zaburzenia semantyczno-pragmatycznego
- Rozdział 5. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. I.
- Ogólne trudności doświadczane przez rodziców
- Interakcje rodzic – dziecko
- Rozdział 6. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. II.
- Stosunek rodziców do stosowania leków
- Rodzeństwo dzieci autystycznych
- Rodzice a trudne zachowania dzieci.
- Rozdział 7. Rodzina a zachowania trudne
- Perspektywa behawioralna i systemowa
- Skuteczność terapii rodzin w odniesieniu do autyzmu
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
- Stawiane czoła zachowaniom trudnym: ogólne zasady
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z najczęściej występującymi zachowaniami trudnymi
- Napady złości/ agresja
- Zachowania stereotypowe
- Nadaktywność
- Zachowania destrukcyjne
- Lęki
- Rozdział 8. Strategie dotyczące nauczania
- Zapewnienie możliwości nauki
- Integracja dzieci autystycznych
- Autyzm a nauka w szkole
- Uczniowie „dobrze funkcjonujący”
- Strategie przyjęte przez rodziców.
- Wskazówki dla rodziców
- Rozdział 9. Autyzm a dojrzewanie
- Normalizacja
- Seksualność.
- Bibliografia Indeksrzeczowy
- Indeks osobowy
- Spis adresów
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)