Autyzm : jak pomóc rodzinie
Tytuł oryginału : "Supporting the families of children with autism".
Autor: Randall, Peter
Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk.Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin?.
Odpowiedzialność: | Peter Randall, Jonathan Parker ; przekład Sylwia Pikiel. | ||||||||||||
Hasła: | Autyzm leczenie metody Autyzm pediatria Autyzm wieku dziecięcego Chorzy w rodzinie Dziecko autystyczne rehabilitacja Dziecko autystyczne rozwój psychofizyczny Dziecko autystyczne Wydawnictwa popularnonaukowe | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 319 stron ; 21 cm. Uwagi: | Bibliografia strony [287]-302. - Indeksy. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularnonaukowe. | Twórcy: | Parker, Jonathan. (1960- ). Współautor | Pikiel, Sylwia. Tłumaczenie Powiązane zestawienia: | Autyzm | Chorzy w rodzinie Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Wstęp do wydania polskiego
- Przedmowa
- Wstęp
- Rozdział 1. „Coś jest nie w porządku z naszym dzieckiem”
- Diagnostyczne manewry
- Co czują rodzice?
- Stres odczuwany przez dziecko autystyczne
- Potrzeby specjalistów
- Rozdział 2. Zaspokojone i niezaspokojone potrzeby rodziny
- Potrzeby - definicja
- Projekt badawczy.
- Załącznik A
- Indywidualne doświadczenia rodziców
- Rozdział 3. Diagnoza
- Wskazówki dla rodziców
- Rozdział 4. Pomyłki diagnostyczne i zaburzenia podobne do autyzmu
- Zespół Aspergera (ZA)
- Zaburzenie semantyczno-pragmatyczne
- Obecna ocena zaburzenia semantyczno-pragmatycznego
- Rozdział 5. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. I.
- Ogólne trudności doświadczane przez rodziców
- Interakcje rodzic – dziecko
- Rozdział 6. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. II.
- Stosunek rodziców do stosowania leków
- Rodzeństwo dzieci autystycznych
- Rodzice a trudne zachowania dzieci.
- Rozdział 7. Rodzina a zachowania trudne
- Perspektywa behawioralna i systemowa
- Skuteczność terapii rodzin w odniesieniu do autyzmu
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
- Stawiane czoła zachowaniom trudnym: ogólne zasady
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z najczęściej występującymi zachowaniami trudnymi
- Napady złości/ agresja
- Zachowania stereotypowe
- Nadaktywność
- Zachowania destrukcyjne
- Lęki
- Rozdział 8. Strategie dotyczące nauczania
- Zapewnienie możliwości nauki
- Integracja dzieci autystycznych
- Autyzm a nauka w szkole
- Uczniowie „dobrze funkcjonujący”
- Strategie przyjęte przez rodziców.
- Wskazówki dla rodziców
- Rozdział 9. Autyzm a dojrzewanie
- Normalizacja
- Seksualność.
- Bibliografia Indeksrzeczowy
- Indeks osobowy
- Spis adresów
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
BD nr XXX
ul. Melsztyńska 4
tel. 22 849 37 98
MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49
Sygnatura: Sala górna: 61
Numer inw.: 2568
Pozycja wypożyczona
do dnia: 2024-05-06
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.697
Numer inw.: 50697
Dostępność: tylko na miejscu