Strategia wychowawcza w PRL
Autor: Jakubowska, Barbara
Książka, oparta na materiałach archiwalnych, opisuje dzieje inżynierii społecznej mającej na celu ukształtowanie młodego pokolenia Polaków w ciągu kilkudziesięciu lat istnienia państwa. Kolejne ekipy rządzące z determinacją sterowały oświatą, a szkoła była najbardziej wiarygodną instytucją w systemie wychowania. Permanetnie trzymano się poziomu hipokryzji właściwego ustrojowi
realnego socjalizmu, jednak wśród wielu pozbawionych znaczenia deklaracji znajdowały się przecież rzeczywiste cele. W latach 70 rodzima teoria wychowania była w rozkwicie. Ale układanka: nadawca - niemalże obojętny odbiorca, zaczęła mieć więcej czynników, bo doszło do sprzeciwu odbiorców.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Barbara Wagner. | ||||||||||
Seria: | Prace Instytutu Historycznego UW | ||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1945-1989 Oświata - polityka - Polska - 1944-1989 r. Szkolnictwo - Polska - 1944-1989 r. Wychowanie socjalistyczne - Polska - 1944-1989 r. | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Neriton, 2009. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 250, [2] s., [8] s. tabl. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 242-245. Indeks. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Oświata | Szkolnictwo – Polska Wychowanie socjalistyczne Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.734
Numer inw.: 49734
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Prace Instytutu Historycznego UW należy czytać w określonej kolejności:
Strategia wychowawcza w PRLKsiążka, oparta na materiałach archiwalnych, opisuje dzieje inżynierii społecznej mającej na celu ukształtowanie młodego pokolenia Polaków w ciągu kilkudziesięciu lat istnienia państwa. Kolejne ekipy rządzące z determinacją sterowały oświatą, a szkoła była najbardziej wiarygodną instytucją w systemie wychowania. Permanetnie [...] |