Demonologia pogranicza kultur w Polsce Północno-Wschodniej
Autor: Sienkiewicz, Jerzy
[...] Celem publikacji jest utrwalenie przekazu wierzeń występujących na terenie Sejneńszczyzny i południowo-wschodniej Białostocczyzny. (...) W obu pracach zastosowano zbliżoną typologię, dzieląc omawiane wierzenia ze względu na swoistość miejsca, postaciowy lub bezpostaciowy charakter istot demonologicznych, przybierane przez nie postaci ludzkiej lub zwierzęcej. Pojawiające się różnice podziału
wynikają ze specyfiki narodowej i wierzeniowej terenów badanych. Na koniec należy wyrazić nadzieję, że znajdą się kolejne osoby zainteresowane na tyle rodzimym folklorem, by przez gromadzenie wierzeń ludowych i prace nad nimi ocalić je przed bezpowrotnym zapomnieniem. (z wprowadzenia Jerzego Sienkiewicza)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jerzy Sienkiewicz, Jolanta Wasila ; przedm. opatrzyła Elżbieta Feliksiak ; Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Filologiczny. Zakład Teorii i Antropologii Literatury. Instytut Filologii Polskiej. | ||||||||||
Seria: | Komparatystyka, 4 | ||||||||||
Hasła: | Demony - etnografia - Białoruś Demony - etnografia - Litwa Demony - etnografia - Polska Białystok (woj. podlaskie ; okręg) - etnografia Sejny (woj. podlaskie ; okręg) - etnografia | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2010. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 182, [3] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. Indeks. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Demony | Etnografia Białoruś Litwa Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Komparatystyka należy czytać w określonej kolejności:
Tom 4 Demonologia pogranicza kultur w Polsce Północno-Wschodniej[...] Celem publikacji jest utrwalenie przekazu wierzeń występujących na terenie Sejneńszczyzny i południowo-wschodniej Białostocczyzny. (...) W obu pracach zastosowano zbliżoną typologię, dzieląc omawiane wierzenia ze względu na swoistość miejsca, postaciowy lub bezpostaciowy charakter istot demonologicznych, przybierane przez nie [...] |