Pedagogika : podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym
Autor: Hejnicka-Bezwińska, Teresa
Podręcznik może być wykorzystywany przez studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków przygotowujących do zawodu pedagoga i nauczyciela, jak również przez środowisko naukowe i dydaktyczne oraz osoby zajmujące się zawodowo problemami edukacji. Korzystając z niego, studenci zyskają rozeznanie w najważniejszych trendach pedagogicznego myślenia o edukacji, a także ogólnie poznają dorobek współczesnych nauk
humanistycznych i społecznych. Będzie on zatem przydatny w kontekście zarówno tych przedmiotów, których celem jest wprowadzenie do studiowania pedagogiki, jak i tych, których celem jest syntetyzowanie wiedzy i doświadczeń nauk humanistycznych związanych z praktyką edukacyjną. Pierwsza część książki obejmuje początki i rozwój pedagogiki w cywilizacji zachodniej, część drugą poświęcono najważniejszym problemom pedagogiki współczesnej, a także zagadnieniom łączenia teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną. W obu częściach odpowiednie miejsce zajmuje problematyka związana z pedagogiką polską.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Teresa Hejnicka-Bezwińska. | ||||||
Seria: | Engram | ||||||
Hasła: | Pedagogika Podręczniki akademickie | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2015. | ||||||
Opis fizyczny: | 291 s. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. Indeks. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Hejnicka-Bezwińska, Teresa
Teresa Hejnicka-Bezwińska - polska pedagog i filolog. Kierowała Katedrą Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Wykładowca Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku. Jej zainteresowania naukowe to pedagogika ogólna, historia pedagogiki, polityka oświatowa i dyskursy edukacyjne przełomu XX i XXI wieku, pedagogika i edukacja wobec współczesnych przemian cywilizacyjnych i kulturowych, standardy związane z tworzeniem wiedzy naukowej o edukacji, reguły tworzenia dyrektyw praktycznego działania edukacyjnego.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/