Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Media audiowizualne - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Media audiowizualne : podręcznik akademicki




W praktyce dydaktycznej zauważa się brak podręcznika do przedmiotów związanych z mediami audiowizualnymi. Dotyczy to zarówno ujęcia historycznego tematów filmowych, telewizyjnych i audiowizualności multimedialnej, jak i syntetycznego spojrzenia na historię zmian analitycznego podejścia do problemów przez te media opisywanych i produkowanych. Stosunek odbiorców do wytworów medialnych zmieniał się znacznie na przestrzeni dziesiątków

lat, a wiedza o tym jest ważną częścią dzisiejszego rozumienia zjawisk. Podręcznik proponuje połączenie diachronicznych i synchronicznych punktów widzenia. W pierwszej części przedstawione są syntetyczne ujęcia historii trzech "mediów" - sposobów wyrażania treści audiowizualnych - filmu, telewizji i pozostałych form audiowizualności medialnej. W drugiej natomiast studentowi zaprezentowane zostaną - oświetlane jednocześnie przez wszystkie media - grupy zagadnień tematycznych o charakterze zarówno kulturowym, jak i społecznym oraz politycznym. Każda z tych grup zagadnień zakończona jest prezentacją podstawowej literatury w języku polskim oraz pytaniami kontrolnymi wraz z propozycjami tematów szczegółowych do dalszej dyskusji. Tom Media audiowizualne. Podręcznik akademicki w pierwszej części zawiera artykuły pokazujące historyczne przemiany mediów audiowizualnych oraz specyfikę współczesnego dziennikarstwa i prawnych aspektów funkcjonowania przekazu medialnego. Teksty w drugiej części ukazują, jak media budują "obrazy w naszych głowach", wpływając na postrzeganie codzienności. Jakie związki łączą media z terroryzmem, a jakie - z polityką? Kim jest ekspert medialny? Jak w mediach mówi się o religii, rasizmie i ładzie społecznym, a co pozostaje w sferze tabu? Autorzy reprezentują rozmaite dziedziny i specjalności: od kulturoznawstwa, przez socjologię, medioznawstwo i filmoznawstwo, aż do prawa. Artykuły dają Czytelnikowi miejsce na własne refleksje i prowokują do dyskusji, w czym pomogą dołączone pytania i tematy do przemyślenia. Podręcznik przeznaczony dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, a także licealistów rozważających podjęcie takich studiów. Można go też polecić osobom zawodowo związanym z mediami (dziennikarze, producenci, redaktorzy), oraz wszystkim aktywnym i twórczym odbiorcom przekazów medialnych, którzy zdają sobie sprawę, że zawsze sprzedają nam one nie tylko informacje, ale także określoną ideologię.Książka wydana w koedycji z wydawnictwem SWPS Academica.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Wiesław Godzic ; współpr. Aleksandra Drzał-Sierocka.
Seria:Konteksty Wizualności
Hasła:Multimedia
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Academica, cop. 2010.
Opis fizyczny:424 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Przeznaczenie:Dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, licealistów, dziennikarzy, producentów, redaktorów.
Dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, licealistów, dziennikarzy, producentów, redaktorów.
Powiązane zestawienia:Multimedia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. Część I. Audiowizualność wczoraj i dziś
  2. Rozdział 1. Kino – świat w obiektywie kamery
  3. 1.1. Nieco prahistorii
  4. 1.2. Kino nieme – etap dojrzały
  5. 1.3. Przełom dźwiękowy
  6. 1.4. Lata 30. – rozwój Hollywood, Europa w cieniu polityki
  7. 1.5. Lata wojny – schyłek epoki klasycznej
  8. 1.6. Ruchy nowofalowe, kino autorskie, kontestacja
  9. 1.7. Koniec wieku – powrót do tradycji, eklektyzm, nowe poszukiwania
  10. Rozdział 2. Telewizja – najważniejsze medium XX wieku
  11. 2.1. Co to jest telewizja, kiedy i dlaczego powstał
  12. 2.2. Jak działa telewizja i jak ją badać?
  13. 2.3. Telewizja i jej gatunki
  14. 2.4. Koniec telewizji i początek…
  15. Rozdział 3. Internet – społeczne metamedium
  16. 3.1. Wstęp – społeczeństwo w sieci
  17. 3.2. Historia – od przemysłu zbrojeniowego po zanurzenie w codzienności
  18. 3.3. Internet i media cyfrowe – podstawowe właściwości
  19. 3.4. Nowe sposoby uczestnictwa w kulturze i prawo autorskie
  20. 3.5. Konsekwencje dla sfery publicznej
  21. 3.6. Wybrane perspektywy teoretyczne
  22. Rozdział 4. Prawne aspekty przekazu audiowizualnego
  23. 4.1. System prasowy
  24. 4.2. Potoczne i prawne znaczenie pojęcia „prasa”
  25. 4.3. Prawo prasowe w systemie prawa ochrony własności intelektualnej
  26. 4.4. Siatka pojęciowa odnosząca się do radiofonii i telewizji
  27. 4.5. Utwór audiowizualny w systemie prawa ochrony własności intelektualnej
  28. Rozdział 5. Dziennikarstwo i nowe media
  29. 5.1. „Nowe media”– problemy definicyjne
  30. 5.2. Mity nowych mediów
  31. 5.3. Mediamorfoza i przemiany dziennikarstwa
  32. 5.4. Technologiczny odbiorca
  33. 5.5. Płynny przekaz, płynna treść
  34. 5.6. Kody nowego dziennikarstwa
  35. 5.7. Dziennikarstwo w epoce interaktywności
  36. 5.8. Odbiorca jako wytwórca
  37. 5.9. Samoobsługa czy odmiana autarkii?
  38. 5.10. Dziennikarstwo profesjonalne w porównaniu do amatorskiego
  39. 5.11. Blog – nowy wymiar dziennikarstwa
  40. 5.12. Kto potrzebuje reporterów?
  41. Część II. Medialne obrazy świata
  42. Rozdział 1. Terroryzm i media – dwa spektakle
  43. 1.1. Retoryka terroru – powierzchnia obrazów
  44. 1.2. Postmodernizm a terroryzm – odmiany dyskursów medialnych
  45. 1.3. Strach, ostrożność – albo paranoja
  46. 1.4. Terroryzm – czyn, przekaz i spektakl
  47. 1.5. Dziennikarstwo obywatelskie – dwuznaczna rola
  48. 1.6. Terroryzm w internecie – dwie możliwości
  49. 1.7. Sieć jako niebezpieczeństwo i jako… bariera dla terroryzmu
  50. Rozdział 2. Dyskretny urok zakazanego. Tabu w mediach
  51. 2.1. Freud i perspektywa psychoanalityczna
  52. 2.2. Antropologia strukturalna Claude’a Lévi-Straussa
  53. 2.3. Rodzaje tabu
  54. 2.4. Różne wersje jednego produktu
  55. 2.5. Tabu kulturowe czy zwykła cenzura?
  56. 2.6. „Segregacja” elementów problemu i ich dystrybucja w mediach
  57. 2.7. Performatywny akt transgresji
  58. 2.8. Tabu – wyzwania
  59. Rozdział 3. Media i polityka. Demokracja czy mediokracja?
  60. 3.1. Władza polityczna
  61. 3.2. Media wobec demokracji politycznej
  62. 3.3. Odpowiedzialność społeczna mediów
  63. 3.4. Media w komunikowaniu politycznym – ogólny model
  64. 3.5. Dyskretny urok władzy mediów
  65. 3.6. Czego chcą politycy – gra o media
  66. 3.7. Orientacja dziennikarzy i mediów – gra w politykę
  67. 3.8. Polityka w zwierciadle mediów
  68. 3.9. Konstruowanie obrazów polityki w mediach
  69. 3.10.Wybory w mediach – wyścigi końskie
  70. 3.11. Kryzys komunikacji publicznej
  71. 3.12. Zmediatyzowany obywatel
  72. 3.13. Zniechęcenie do polityki
  73. 3.14. Epilog – w stronę społeczeństwa sieciowego
  74. Rozdział 4. Prezenter, ekspert, celebrity
  75. 4.1. Tomasz Lis –celebryta przymuszony
  76. 4.2. Kamil Durczok – celebryta niepewny
  77. 4.3. Czy ekspert ma szanse stać się celebrity?
  78. Rozdział 5. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego w kinie gatunków
  79. 5.1. Porządek społeczny a kino gatunków. Przypadek filmu gangsterskiego
  80. 5.2. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego
  81. 5.3. Film gangsterski a porządek społeczny
  82. 5.4. Przypadek telewizji. Rodzina Soprano wobec motywu gangsterskiego
  83. 5.5. Być gangsterem? Przyjemność a gry komputerowe
  84. 5.6. Podsumowanie
  85. Rozdział 6. Rasizm i obcość w mediach
  86. 6.1. Garść wątpliwości na (dobry) początek
  87. 6.2. Rasizm bez rasistów
  88. 6.3. Obcy, jaki jest, każdy widzi(?)
  89. 6.4. Władza mediów – faktyczna i symboliczna
  90. 6.5. TheWest speaks, the Rest listens
  91. 6.6. Między kanibalizmem kulturowym a segregacją – strategie uobecniania obcości w mediach
  92. 6.7. Rasizm i obcość w mediach – poziomy analizy
  93. 6.8. Na zakończenie
  94. Rozdział 7. Moralizatorstwo czy transcendencja?
  95. Obraz religii i Kościoła w polskiej telewizji
  96. 7.1. Krótka historia dostępu Kościoła katolickiego do mediów w Polsce
  97. 7.2. Przegląd programów katolickich w ramówce telewizji publicznej
  98. 7.3. Nie tylko katolicki – dostęp innych wyznań do telewizji publicznej w Polsce
  99. 7.4. Obraz duchownych katolickich w niekatolickich
  100. programach telewizyjnych na przykładzie polskich seriali
  101. 7.5. Transcendencja na szklanym ekranie
  102. 7.6. Jaki Kościół, jaka religia? Końcowe wnioski i refleksje

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 659 C
Numer inw.: 71581
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.657
Numer inw.: 49657
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12558
Numer inw.: 12558
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Konteksty Wizualności należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Media audiowizualne : podręcznik akademicki Tom 1.9

Media audiowizualne : podręcznik akademicki


W praktyce dydaktycznej zauważa się brak podręcznika do przedmiotów związanych z mediami audiowizualnymi. Dotyczy to zarówno ujęcia historycznego tematów filmowych, telewizyjnych i audiowizualności multimedialnej, jak i syntetycznego spojrzenia na historię zmian analitycznego podejścia do problemów przez te media opisywanych i [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy