Performans
Tyt. oryg.: "Performance : a critical introdution,".
Autor: Carlson, Marvin A.
Autor, znany amerykański badacz teatru i literatury porównawczej, tworzy ciekawą syntezę, w której przez pryzmat performansu ukazuje przemiany współczesnej kultury i sztuki. Analizuje historię powstania i rozwoju tego zjawiska artystycznego w kontekście przemian społecznych, politycznych i obyczajowych. W badaniach wykorzystuje metody zaczerpnięte z etnografii, antropologii, socjologii, psychologii, lingwistyki oraz kulturoznawstwa. Wykazując
ścisłe związki między tymi dziedzinami a performansem nie tylko rozszerza zakres performatyki, ale również integruje nauki humanistyczne, udowadniając, że jest to niezbędne do pełnego zrozumienia i opisu zjawisk współczesnej kultury.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marvin Carlson ; przeł. Edyta Kubikowska ; red. nauk. wyd. pol. Tomasz Kubikowski. | ||||||||||
Seria: | Nowoczesna Myśl Teatralna | ||||||||||
Hasła: | Performance Podręczniki akademickie | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 1, 1 dodr. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 361, [2] s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 319-340. Indeksy. | Przeznaczenie: | Podręcznik akademicki. | Podręcznik akademicki. Powiązane zestawienia: | Performance | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 54.115
Numer inw.: 54115
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Nowoczesna Myśl Teatralna należy czytać w określonej kolejności:
Ciało widowiskowe : etnoscenologia sztuk widowiskowychAutor analizuje antyczne, renesansowe oraz klasycystyczne działania widowiskowe oraz bada zależność między tymi działaniami a rozwojem nauk o człowieku. Prezentuje stosunek do ciała i jego funkcji w zachodniej myśli filozoficznej, a także w naukach medycznych i innych. Pokazuje, jak kształtowała się koncepcjaciała widowiskowego", na [...] |
Krótka historia przestrzeni teatralnychDavid Wiles analizuje sposoby wykorzystywania przestrzeni w widowiskach kulturalnych, obrzędach religijnych, przedstawieniach ulicznych i cyrkowych oraz występach odbywających się w galeriach czy pubach. W swoich rozważaniach wykorzystuje znane antropologiczne teorie przestrzeni (Mircea Eliadego, Richarda Schechnera, Victora Turnera i Yi-Fu [...] |
Szekspir : teoria lancasterska - domysły i faktyWilliam Szekspir jest niewątpliwie największym dramatopisarzem nowożytnej Europy, a zarazem jednym z najbardziej tajemniczych. Światowa szekspirologia, podążając śladem Ernsta A.J. Honigmanna zainspirowanego ustnym podaniem, że w latach wędrówki Szekspir był "nauczycielem na wsi", dokonała wielu spektakularnych odkryć. W nowym [...] |
Współczesna inscenizacja : źródła, tendencje, perspektywyNiekonwencjonalna publikacja, która prezentuje zagadnienia inscenizacji teatralnej przełomu XX i XXI wieku. Ukazuje jej genezę, współczesne tendencje, a także możliwe kierunki rozwoju in spe. Bada zależności między inscenizacją a performansem oraz problemy interkulturowości i dekonstrukcji teatru, współczesnej interpretacji klasyków [...] |
Świadomość teatru : polska myśl teatralna drugiej połowy XX wiekuPierwsza na rynku wydawniczym antologia tekstów o polskim teatrze drugiej połowy XX wieku. Zebrane w jednym tomie manifesty, wypowiedzi programowe i autokomentarze najważniejszych twórców polskiego teatru niezwykle interesująco dokumentujące ich świadomość artystyczną są kluczem do interpretacji postaw twórczych oraz największych [...] |
PerformansAutor, znany amerykański badacz teatru i literatury porównawczej, tworzy ciekawą syntezę, w której przez pryzmat performansu ukazuje przemiany współczesnej kultury i sztuki. Analizuje historię powstania i rozwoju tego zjawiska artystycznego w kontekście przemian społecznych, politycznych i obyczajowych. W badaniach wykorzystuje metody [...] |