Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa
Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych firm, jak również na poziom i czas trwania lojalności ich klientów. Popyt migruje od branż przestarzałych technologicznie do branż nowych; od krajów, gdzie przyrost
naturalny jest niski lub ujemny, do krajów o wysokim przyroście naturalnym; od krajów gdzie dochody ludności obniżają się, do krajów w których te dochody rosną. Popyt przemieszcza się również w ramach jednego kraju jako wynik redystrybucji dochodów ludności i zmian w stylu życia i nabywania. Wszystko to wpływa i będzie wpływało w przyszłości na migrację popytu, przepływ kapitału, a w konsekwencji wartość przedsiębiorstwa. Niniejsza publikacja wskazuje najważniejsze trendy, na które, zdaniem autorów, warto zwrócić uwagę zarządzając nowoczesnym przedsiębiorstwem XXI wieku, działającym w zglobalizowanej gospodarce.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja naukowa Barbara Dobiegała-Korona ; autor Tomasz Dąbrowski [et al.]. | ||||||||||||||||||||
Seria: | Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Marketing | ||||||||||||||||||||
Hasła: | Konsumenci Przedsiębiorstwo Wartość ekonomiczna Podręcznik Gospodarka, ekonomia, finanse | ||||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. | ||||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 193, [1] strona : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia przy rozdziałach. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Powstanie dzieła: | 2009 r. | Twórcy: | Dąbrowski, Tomasz. | Dobiegała-Korona, Barbara. (1940-). Red. Przeznaczenie: | Dla wyższej i średniej kadry menedżerskiej, członków rad nadzorczych, słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów i doktorantów. | Dla wyższej i średniej kadry menedżerskiej, członków rad nadzorczych, słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów i doktorantów. Odbiorcy: | Menedżerowie. Studenci. | Powiązane zestawienia: | Konsumenci (ekon.) | Przedsiębiorstwo - ekonomika Wartość ekonomiczna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87
Sygnatura: Rewersy: 65
Numer inw.: 78020
Dostępność: wymagane wcześniejsze uzgodnienie terminu wypożyczenia
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48688
Numer inw.: 48688
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Marketing można czytać w dowolnym porządku:
Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwaPrzemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych firm, jak również na poziom i czas trwania lojalności ich klientów. Popyt migruje od branż [...] |
Zarządzanie wartością klientaAby osiągnąć i utrzymać zyskowność w długim okresie firmy muszą określić i wdrożyć właściwe strategie marketingowe oraz dokonać ich oceny według właściwych kryteriów. Dostępnych jest tu wiele wskaźników, wśród których jeden jest kluczowy: wartość życiowa klienta (Customer Lifetime Value, CLV), definiowany jako wartość [...] |