Bajki rymowane w biblioterapii
Autor: Łaba, Agnieszka.
W prezentowanych w tomiku bajkach - będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa - bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w
sukces.Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą. "[.] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebnąi pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce - Pani Agnieszce Łabie - chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz". dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Łaba. | ||||||||||
Hasła: | Biblioterapia Poezja dziecięca polska - 21 w. Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 3. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 116, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 17-18. | Przeznaczenie: | Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych. | Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych. Powiązane zestawienia: | Biblioterapia | Scenariusze zajęć Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.441
Numer inw.: 53441
Dostępność: tylko na miejscu