Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20130108190951086262 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Agnieszka Łaba.
Okładka pozycji Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Autor: Łaba, Agnieszka.




Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa. Całość oceniam jako nowatorską i

znaczącą dla pedagogiki specjalnej w Polsce wskazuje bowiem możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych, wywołujących zainteresowanie, koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych - konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością, daje nadzieje środowiskom związanym z tymi ludźmi, że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości, realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej. [Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej]

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Agnieszka Łaba.
Hasła:Biblioterapia
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - psychoterapia - metody
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.
Opis fizyczny:224 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [165]-181.
Powiązane zestawienia:Biblioterapia
Dziecko niepełnosprawne
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. CZĘŚĆ TEORETYCZNA
  3. I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
  4. 1.1. Istota upośledzenia umysłowego
  5. 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
  6. 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji
  7. 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
  8. 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych
  9. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie
  10. 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu
  11. 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego
  12. 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców
  13. 2.4 .Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne
  14. 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym
  15. 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
  16. CZĘŚĆ ANALITYCZNA
  17. I. Metodologiczne podstawy badań własnych
  18. 1.1. Problematyka badawcza
  19. 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
  20. 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań
  21. 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego
  22. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań
  23. 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce
  24. 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego
  25. 2.2.1. Zachowania czytelnicze
  26. 2.2.2. Stosunek emocjonalny
  27. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań
  28. 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup
  29. 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach
  30. 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej
  31. 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego
  32. 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego
  33. 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego
  34. Zakończenie
  35. Aneksy
  36. Arkusz zachowania się ucznia
  37. Arkusz Obserwacji Uczniów na Zajęciach Biblioterapeutycznych
  38. Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 52.298
Numer inw.: 52298
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Bajki rymowane w biblioterapii  1Okładka książki  Bajki rymowane w biblioterapii  3




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy