Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej

Autor: Sosnowska, Paulina.




Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" - dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią, szczegółowej analizie poddane został poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako "antropologia" i jako "etyka", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy ontologicznej, filozofia i nauka jako różnica. Książka ta jest ważnym i

oryginalnym głosem, który może stać się przyczynkiem do debaty nad filozofią edukacji, jej relacją do pedagogiki, a co więcej, aktualnym stanem kultury, edukacji i wychowania wynikłym z obowiązującej matrycy bycia jako techniki. Znajdujemy w niej trzy warstwy. Pierwsza z nich to warstwa analityczna. Autorka poddaje w niej analizie i interpretacji podstawowe kategorie Bycia i czasu Martina Heideggera. Druga z nich dotyczy możliwości zastosowania Heideggerowskich pojęć, w tym szczególnie różnicy ontologicznej, do filozofii wychowania. Najważniejsza jest jednak, jak sądzę, trzecia. Jest to, zainspirowana różnicą ontologiczną Heideggera, własna, autorska koncepcja filozofii wychowania.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Paulina Sosnowska.
Seria:Filozofia Kultury i Edukacja
Hasła:Heidegger, Martin - (1889-1976)
Ontologia - historia - Niemcy - 20 w.
Wychowanie - filozofia - historia - Niemcy - 20 w.
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009.
Opis fizyczny:279, [1] s. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 273-279. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Powiązane zestawienia:Wychowanie
Niemcy
Heidegger Martin
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 48.296
Numer inw.: 48296
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Filozofia Kultury i Edukacja należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Teoria, etyka, edukacja : eseje wybrane Tom 1.9

Teoria, etyka, edukacja : eseje wybrane


Prezentowany wybór dzieł Hansa-Georga Gadamera, jednego z najwybitniejszych filozofów współczesnych, zawiera jego nietłumaczone dotychczas na język polski teksty. Podzielony jest na trzy części, z których pierwsza zawiera teksty dotyczące podstawowych założeń filozofii hermeneutycznej i jej miejsca wśród nauk humanistycznych, druga [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej Tom 2.9

Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej


Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" - dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią, szczegółowej analizie poddane został poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako "antropologia" i jako "etyka", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy