Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej
Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie
zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie. Redaktorzy Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany "Horyzonty Pedagogiczne". Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po "Dyskursach Pedagogiki Specjalnej" i "Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji". "Horyzonty Pedagogiczne" będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska. | ||||||||||
Seria: | Horyzonty Pedagogiczne : t. 1 | ||||||||||
Hasła: | Pedagogika specjalna Podręczniki | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 2. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 317 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. Streszcz. ang. przy pracach. | Przeznaczenie: | Dla pedagogów specjalnych, nauczycieli praktyków i studentów kierunków pedagogicznych. | Dla pedagogów specjalnych, nauczycieli praktyków i studentów kierunków pedagogicznych. Powiązane zestawienia: | Pedagogika specjalna | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.051
Numer inw.: 53051
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Horyzonty Pedagogiczne należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnejKsiążkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i [...] |