Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska.
Okładka pozycji Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej




Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie

zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie. Redaktorzy Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany "Horyzonty Pedagogiczne". Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po "Dyskursach Pedagogiki Specjalnej" i "Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji". "Horyzonty Pedagogiczne" będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska.
Seria:Horyzonty Pedagogiczne : t. 1
Hasła:Pedagogika specjalna
Podręczniki
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:317 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach. Streszcz. ang. przy pracach.
Przeznaczenie:Dla pedagogów specjalnych, nauczycieli praktyków i studentów kierunków pedagogicznych.
Dla pedagogów specjalnych, nauczycieli praktyków i studentów kierunków pedagogicznych.
Powiązane zestawienia:Pedagogika specjalna
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 53.051
Numer inw.: 53051
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Horyzonty Pedagogiczne należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej Tom 1
Tom 1

Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej


Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy