Spory konsumenckie i ich rozwiÄ…zywanie
Autor: Krajewska, Anna
Książka poświęcona alternatywnym formom rozwiązywania sporów, wypełnia odczuwalną lukę, jaką jest brak w piśmiennictwie polskim opracowań dotyczących rozpowszechnionych w wielu krajach Europy Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych i coraz bardziej popularnych obecnie w Polsce pozasądowych form rozwiązywania sporów. Publikacja jest bardzo cenna zarówno w sferze socjologiczno-prawnej, odwołującej się do
badań dotyczących sporów i opinii o najlepszych sposobach ich rozwiązywania pokazującej prawne podstawy działania instytucji, jak i w warstwie prawnej. Na szczególne wyróżnienie zasługują jednak badania empiryczne przeprowadzone przez autorkę, unikalne i dotąd nie prowadzone przez innych badaczy. A. Krajewska przeanalizowała mediacje i sprawy rozpatrywane przez sąd konsumencki, a jej wnioski dotyczące zwłaszcza doprowadzenia od ugodowego, zadawalające obie strony rozwiązywania sporów w obu tych trybach postępowania, pokazują zarówno unikalność, wagę, jak i skuteczność tego rodzaju postępowań.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Anna Krajewska. | ||||||||||
Seria: | Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne | ||||||||||
Hasła: | Konsumenci (ekon.) - prawo - Polska Mediacja (prawo) - Polska - od 1989 r. Sądownictwo polubowne - Polska - od 1989 r. | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Trio, 2009. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 286, [1] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 273-282. Streszcz. ang. Spis treści także ang. | Powiązane zestawienia: | Konsumenci (ekon.) | Mediacja (prawo) Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Krajewska, Anna
Anna Krajewska ur. 1942 – polska profesor nauk ekonomicznych, specjalistka w dziedzinie zagadnieÅ„ finansów paÅ„stwa i przedsiÄ™biorstwa. UkoÅ„czyÅ‚a 2 1964 ekonomiÄ™ na Uniwersytecie Warszawskim. Doktorat napisaÅ‚a pod kierunkiem Zofii Moreckiej. W 1989 obroniÅ‚a na Uniwersytecie Å?ódzkim habilitacjÄ™ Motywacja dziaÅ‚alnoÅ›ci innowacyjnej w przedsiÄ™biorstwach przemysÅ‚owych. W 2004 otrzymaÅ‚a tytuÅ‚ naukowy profesora[1]. Zawodowo zwiÄ…zana głównie z PolitechnikÄ… WarszawskÄ… i Uniwersytetem Å?ódzkim. WypromowaÅ‚a doktorat m.in. MaÅ‚gorzaty Burchard-DziubiÅ„skiej. Wybrane publikacje: WyksztaÅ‚cenie [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne należy czytać w określonej kolejności:
Nowi mężczyźni? : zmieniające się modele męskości we współczesnej PolsceKsiążka zawiera, obok teoretycznej analizy przemian męskości we współczesnej kulturze, wyniki badań empirycznych nad mężczyznami pełniącymi rodzinne i zawodowe role dotąd kojarzone z kobietami i kobiecością: wychowawców małych dzieci, pielęgniarzy, nauczycieli. Autorami tych opracowań są m.in. Małgorzata Fuszara, Beata Ĺ?aciak, [...] |
Spory konsumenckie i ich rozwiązywanieKsiążka poświęcona alternatywnym formom rozwiązywania sporów, wypełnia odczuwalną lukę, jaką jest brak w piśmiennictwie polskim opracowań dotyczących rozpowszechnionych w wielu krajach Europy Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych i coraz bardziej popularnych obecnie w Polsce pozasądowych form rozwiązywania sporów. Publikacja jest [...] |
Ścieżki emancypacji : osobista teoria transformacji ustrojowej w PolsceNajważniejsze jest uzgodnienie warunków kształtowania się w Polsce społeczeństwa demokratycznego, podległego rządom prawa, rozumianego jako system przyrodzonych praw człowieka. W najgorszym razie "okrągły stół" pozostawi konkretne dokumenty robocze, które będą mogli wykorzystać następcy. Kierunek ewolucji tej części Europy [...] |
Wielkie bazary warszawskie : środowisko społeczne, kultura i problem społecznySocjologiczny opis życia wielkich warszawskich bazarów - Różyckiego i Jarmarku Europa. Ich złote czasy są zachowane we wspomnieniach bywalców - kupców, klientów i policjantów. Badacze przedstawiają podstawowe interakcje społeczne dominujące w tych miejscach oraz walkę prowadzoną przez środowiska drobnej klasy średniej, jaką są [...] |
Technologiczna codzienność : internet, bank, telewizjaAnaliza trzech rzeczywistości komunikacyjnych: internetu, banku i telewizji. Autor porównuje program telewizyjny do hipermarketu, zastanawia się nad technologiami jako zjawiskiem społecznym, przypatruje się bankowym stronom internetowym. Jego książka zawiera nie tylko opis fragmentu rzeczywistości społecznej, ale też jest zbiorem [...] |