Muzyka jako element wychowania w rozwoju osobowym dziecka z niepełnosprawnością
Autor: Jarkowska, Agnieszka Ewa.
Autorki w oparciu o personalistyczną wizję człowieka przedstawiają warunki i potrzeby rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością, a następnie omawiają zagadnienie muzyki jako środka oddziaływania, jej walorów terapeutycznych, szczególnie w odniesieniu do dzieci. Istotnym elementem pracy jest próba połączenia zakresów wychowania muzycznego i muzykoterapii poprzez wykazanie zależności pomiędzy wielopłaszczyznowym
oddziaływaniem muzyki, a drogą rozwoju osobowego dziecka z niepełnosprawnością. Praca napisana jest przystępnym językiem, a jej dodatkowym walorem są dołączone scenariusze zajęć z dominantą aktywności muzycznej dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których autorem jest dr S. Kisiel, specjalista w zakresie wychowania muzycznego.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Ewa Jarkowska. | ||||||||||
Seria: | Pedagogika Specjalna | ||||||||||
Hasła: | Dziecko niepełnosprawne - rozwój psychofizyczny Dziecko niepełnosprawne - wychowanie Muzykoterapia | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Tychy : Maternus Media, cop. 2004. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 148 s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Na okł. podtyt.: + scenariusze zajęć. Bibliogr. s. 113-124. | Przeznaczenie: | Książka powinna zainteresować studentów pedagogiki, psychologii, specjalizujących się w pediatrii i rehabilitacji oraz rodziców dzieci z problemami rozwoju. | Książka powinna zainteresować studentów pedagogiki, psychologii, specjalizujących się w pediatrii i rehabilitacji oraz rodziców dzieci z problemami rozwoju. Powiązane zestawienia: | Dziecko niepełnosprawne | Muzykoterapia Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Pedagogika Specjalna - Maternus Media należy czytać w określonej kolejności:
Muzyka jako element wychowania w rozwoju osobowym dziecka z niepełnosprawnościąAutorki w oparciu o personalistyczną wizję człowieka przedstawiają warunki i potrzeby rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością, a następnie omawiają zagadnienie muzyki jako środka oddziaływania, jej walorów terapeutycznych, szczególnie w odniesieniu do dzieci. Istotnym elementem pracy jest próba połączenia zakresów wychowania [...] |