Komunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych - wymiar edukacyjny
Autor: Piasecka, Agnieszka
Komunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych - wymiar edukacyjny to publikacja interdyscyplinarna, stanowiąca studium wiedzy z zakresu kampanii społecznych. Jej podstawowym założeniem jest prezentacja swoistych cech, podobieństw i różnic, a także - związków i zależności dotyczących metod działania, poglądów oraz sfery wartości zawartych w poszczególnych akcjach korzystnych
społecznie.Interdyscyplinarny charakter niniejszej rozprawy nie wyklucza usytuowania problematyki w niej zawartej w określonych subdyscyplinach pedagogicznych. Nie sposób jednakże ograniczyć się wyłącznie do jednej z dziedzin. Rozważania zawarte w pracy stanowią więc wypadkową dyskursu poradoznawczego, zweryfikowanego na skutek przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych, które dokonały się we współczesnym świecie; skonfrontowanego z wymaganiami, jakie stawiają odbiorcy teraźniejszości, konstruujący własną tożsamość. Dyskurs ten wskazuje na konieczność podjęcia analiz i działań zmierzających do rozwiązywania problemów życiowych jednostek, wspomagania ich w rozwoju i utrzymaniu synergii komunikacyjnej oraz wspierania w nawiązywaniu stosunków interpersonalnych z otoczeniem. Należy w tym momencie nawiązać także do historycznych podstaw poradnictwa. Refleksje zawarte w pracy lokująjąniewątpliwie w obszarze współczesnego poradnictwa prowadzonego metodami pracy masowej (nawiązując do terminologii A. Kargulowej), czyli za pośrednictwem środków komunikacji masowej. Jednak owa współczesność, wykorzystująca najnowsze dokonania techniczne do realizacji własnych celów, nawiązuje jednocześnie choćby do drukowanych form oświeceniowych poradników dobrego życia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Piasecka. | ||||||||||
Seria: | Medicina Historica | ||||||||||
Hasła: | Komunikacja społeczna Promocja zdrowia - metody Reklama społeczna Środki masowego przekazu - a promocja zdrowia - Polska - od 1989 r. Wartość - socjologia - Polska - od 1989 r. Zdrowie publiczne - socjologia - Polska - od 1989 r. | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 413 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 363-406. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu | Komunikacja społeczna Promocja zdrowia Wartość - socjologia Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.785
Numer inw.: 46785
Dostępność: tylko na miejscu
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Medicina Historica należy czytać w określonej kolejności:
Prawo pacjenta w Polsce do informacji medycznejKsiążka jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym pozycją poświęconą w całości zagadnieniu prawa do informacji medycznej. Przedstawia podstawy prawne obowiązku udzielania informacji, zakres przedmiotowy informacji medycznej, podmioty uprawnione, jak i zobowiązane do realizacji tego prawa, a także problemy odpowiedzialności za [...] |
Komunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych - wymiar edukacyjnyKomunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych - wymiar edukacyjny to publikacja interdyscyplinarna, stanowiąca studium wiedzy z zakresu kampanii społecznych. Jej podstawowym założeniem jest prezentacja swoistych cech, podobieństw i różnic, a także - związków i zależności dotyczących metod działania, poglądów [...] |
Kto i dlaczego leczy się niekonwencjonalnymi metodami terapii?Badania dr Agnieszki Olchowskiej-Kotali są pionierską pracą i to na skalę światową, podejmującą próbę analizy roli szeregu czynników społeczno-poznawczych w etiologii stosowania niekonwencjonalnych form terapii. Jednocześnie badania te ujmują czynniki, które są już stosunkowo dobrze znanymi predyktorami wyboru niekonwencjonalnych [...] |