Zarządzanie jakością w usługach publicznych
Autor: Opolski, Krzysztof.
Na początku XXI wieku jednym z najważniejszych przejawów osiągnięcia wysokiego poziomu cywilizacyjnego kraju jest dostarczanie usług publicznych o wysokiej jakości. W przeszłość odchodzą czasy, w których odbiorca usług publicznych nic nie znaczył. Obecnie w sercu sprawnie działającej administracji publicznej znajduje się obywatel. Autorzy opisując zwrot w stronę doskonalenia jakości usług publicznych
na całym świecie, równocześnie podają rekomendacje do zmian w polskich usługach publicznych. Niniejsza książka zawiera opis ewolucji systemów zarządzania w administracji publicznej na całym świecie od lat 1960 do lat współczesnych. Zostały w niej dokładnie przedstawione takie koncepcje jak: Nowa Administracja Publiczna (New Public Administration), Nowe Zarządzanie w Sektorze Publicznym (New Public Management), czy też koncepcja Modernizującego się Rządu (Reinventing Government). W książce w rozbudowany sposób zostały opisane systemy zarządzania jakością w usługach publicznych, począwszy od norm ISO, modelu EFQM i podejścia TQM, a skończywszy na koncepcjach Strategicznej Karty Wyników oraz brytyjskiego systemu Best Value. Ponadto, książka zawiera opis implementacji poszczególnych systemów, z wykorzystaniem szeregu metod i narzędzi, stosowanych w zarządzaniu jakością. Liczne przykłady wdrażania systemów zarządzania jakością w Polsce i krajach wysoko rozwiniętych mogą być pomocne menedżerom administracji publicznej w Polsce w dokonywaniu pozytywnych zmian w swoich instytucjach.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Krzysztof Opolski, Piotr Modzelewski. | ||||||||
Hasła: | Administracja - zarządzanie Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością - Polska Polska - administracja - zarządzanie - od 1989 r. | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2008. | ||||||||
Wydanie: | Wyd. 2. zm. | ||||||||
Opis fizyczny: | 190 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 188-190. | Powiązane zestawienia: | Polska - administracja | Zarządzanie jakością Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.736
Numer inw.: 46736
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Opolski, Krzysztof
Krzysztof Opolski - polski ekonomista. Profesor zwyczajny ekonomii, kierownik Katedry Bankowości, Finansów i Rachunkowości na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zasiadał w radach nadzorczych Banku Handlowego S.A., Axa Polska, Centrum Giełdowego S.A., a w latach 2009-2010 kierował zespołem doradców strategicznych prezesa Narodowego Banku Polskiego. Jego zainteresowania naukowe i badawcze obejmują bankowość i finanse, strategie, cele, organizację i zachowania firm, efektywność instytucjonalną, zarządzanie jakością oraz marketing wartości. Autor i współautor [>>]