Podstawy wiedzy o filmie
Autor: Helman, Alicja
Książka dla wszystkich, którzy chcą poznać język filmu. Autorzy - uznani filmoznawcy i twórcy wielu pozycji dotyczących kina - przystępnie i interesująco przedstawiają kanon zagadnień niezbędnych do zrozumienia materii dzieła filmowego. Omówienia teoretyczne każdego z tematów, takich jak przestrzeń, czas, montaż, dźwięk, adaptacja, gatunek, są wsparte analizami konkretnych filmów.
Odpowiedzialność: | Alicja Helman, Andrzej Pitrus. | ||||||||||
Seria: | Biblioteka Między Tekstami | ||||||||||
Hasła: | Film - historia Film - teoria | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe : Wydawnictwo Słowo/obraz Terytoria, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 294, [2] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Filmogr. s. 273-285. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Film | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Helman, Alicja
Alicja Helman ur. 19 maja 1935 – teoretyk i historyk filmu, eseistka, tłumaczka. Spis treści Ukończyła studia muzykologiczne na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1955–1973 pracowała w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie, była kierownikiem Zakładu Filmu i Telewizji Instytutu Literatury i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach 1973–1986 i Zakładu Filmu i Telewizji Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie od 1986. Członek PAU, Polskiego Towarzystwa Semiotycznego, Deutsche Gesellschaft fur Semiotic Studies, International [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Biblioteka Między Tekstami należy czytać w określonej kolejności:
Podstawy wiedzy o filmieKsiążka dla wszystkich, którzy chcą poznać język filmu. Autorzy - uznani filmoznawcy i twórcy wielu pozycji dotyczących kina - przystępnie i interesująco przedstawiają kanon zagadnień niezbędnych do zrozumienia materii dzieła filmowego. Omówienia teoretyczne każdego z tematów, takich jak przestrzeń, czas, montaż, dźwięk, [...] |