Człowiek i wychowanie : implikacje pedagogiczne antropologii filozoficznej Maxa Schelera oraz analogie z wybranymi koncepcjami psychologicznymi
Autor: Gara, Jarosław.
Zamierzeniem autora pracy jest rekonstrukcja zasadniczych tez antropologii filozoficznej M.Schelera, przy jednoczesnej próbie ujęcia zawartych w niej treści z perspektywy oddziaływań wychowawczych - wyłonienia znamiennych "momentów", które mogłyby stanowić podstawę do sformułowania implikacji pedagogicznych. Dla uprawomocnienia zasadności podjęcia tak sformułowanego problemu i wytyczonych tym samym obszarów poczynań badawczych
przedmiotem rekonstrukcji i opisu uczynione zostaną również dwie koncepcje plasujące się w obręnbie nauk społecznych o człowieku, które w formułowniu swych tez i uzasadnień opierają się na metodologicznych procedurach intesubiektywności i empirycznej werifikowalności wiedzy.[...] ze wstępu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jarosław Gara. | ||||||
Hasła: | Scheler, Max - (1874-1928) Antropologia filozoficzna - historia - Niemcy - 19-20 w. Psychologia wychowawcza | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 136 s. ; 22 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 131-136. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.414
Numer inw.: 44414
Dostępność: tylko na miejscu