Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 27
ul. Bonifacego 90
tel. 22 842 04 81
Sygnatura: 73
Numer inw.: 42210
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
schowekzamów
BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24
Sygnatura: 929
Numer inw.: 24089
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
schowekzamów
Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:
Notka biograficzna:
Beck, James H
James H. Beck ur. 14 maja 1930 r., zm. 26 maja 2007 r. był amerykańskim historykiem sztuki specjalizującym się we włoskim renesansie. Był otwartym krytykiem wielu głośnych prac renowacyjnych i ponownych przypisań dzieł sztuki, i założył grupę nacisku ArtWatch International w celu prowadzenia kampanii przeciwko nieodpowiedzialnym praktykom w świecie sztuki. Po ukończeniu Oberlin College w 1952 r. Kształcił się jako malarz, najpierw na New York University, a następnie na Accademia di Belle Arti we Florencji. Na Uniwersytecie Columbia podjął pracę doktorską na temat rzeźby [>>] Jacopo della Quercia pod kierunkiem Rudolfa Wittkowera. Beck uzyskał stopień doktora w 1963 r., A monografię rzeźbiarza opublikował w 1991 r. Przez całe życie pozostał na wydziale historii sztuki w Kolumbii, a od 1972 r. Jest profesorem malarstwa i rzeźby włoskiego renesansu. Punkt zwrotny w karierze Becka nastąpił w 1991 roku, kiedy jako światowy autorytet sztuki Jacopo della Quercia został zaproszony do skomentowania niedawnej renowacji jednego z dzieł rzeźbiarza, wizerunku Ilarii del Carretto w katedrze w Lukce. Rozwścieczona reakcja Becka została zarejestrowana przez dwóch reporterów dla gazet z Florencji i Livorno, a w kolejnych wywiadach opublikowanych w La Stampa z Turynu i Il Giornale dellArte z Alessandrii nadal wyrażał swoje oburzenie z powodu tego, co uważał za rujnujące sprzątanie. Konserwator rzeźby złożył przeciwko niemu pozwy we wszystkich czterech miastach, powołując się na zniesławienie, które jest karane trzyletnim więzieniem we Włoszech. Punkt zwrotny w karierze Becka nastąpił w 1991 roku, kiedy jako światowy autorytet Jacopo della Quercia został zaproszony do skomentowania niedawnej renowacji jednego z dzieł rzeźbiarza, wizerunku Ilarii del Carretto w katedrze w Lukce. Rozwścieczona reakcja Becka została zarejestrowana przez dwóch reporterów dla gazet z Florencji i Livorno, aw kolejnych wywiadach opublikowanych w La Stampa z Turynu i Il Giornale dellArte z Alessandrii nadal wyrażał swoje oburzenie z powodu tego, co uważał za rujnujące sprzątanie. Konserwator rzeźby złożył przeciwko niemu pozwy we wszystkich czterech miastach, powołując się na zniesławienie, które jest karane trzyletnim więzieniem we Włoszech. Punkt zwrotny w karierze Becka nastąpił w 1991 roku, kiedy jako światowy autorytet Jacopo della Quercia został zaproszony do skomentowania niedawnej renowacji jednego z dzieł rzeźbiarza, wizerunku Ilarii del Carretto w katedrze w Lukce. Rozwścieczona reakcja Becka została zarejestrowana przez dwóch reporterów dla gazet z Florencji i Livorno, aw kolejnych wywiadach opublikowanych w La Stampa z Turynu i Il Giornale dellArte z Alessandrii nadal wyrażał swoje oburzenie z powodu tego, co uważał za rujnujące sprzątanie. Konserwator rzeźby złożył przeciwko niemu pozwy we wszystkich czterech miastach, powołując się na zniesławienie, które jest karane trzyletnim więzieniem we Włoszech. Ostatecznie Beck wygrał wszystkie cztery sprawy, a jego sukces skłonił go do założenia ArtWatch International w następnym roku.
Źródło: https://en.wikipedia.org
Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki: