Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Public relations a demokracja /  Teresa Święćkowska.
Okładka pozycji Public relations a demokracja

Public relations a demokracja

Autor: Święćkowska, Teresa.

Notka biograficzna



W książce Public relations a demokracja autorka krytycznie śledzi rozwój public relations i związane z nim konsekwencje marketyzacji procesów społecznego komunikowania. Omawia rozwój metod, strategii i celów PR, które przemieniają sferę publiczną w spektakl pozorów i wypierają z niej merytoryczną debatę. Pokazuje, jak PR rozwijało się w atmosferze rosnącej roli socjotechnicznych badań nad zachowaniami

społecznymi oraz w symbiozie z rynkowymi środkami przekazu. Przedstawia wysiłki uporania się środowiska PR ze sprzecznościami o naturze etycznej. Na tle ogólnych tendencji rozwoju PR zarysowuje też główne kierunki rozwoju public relations i środków przekazu w Polsce. Wskazuje na zaakceptowanie i zaadoptowanie w polskiej praktyce metod marketingowej manipulacji.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Teresa Święćkowska.
Seria:Dissertationes WUW : 479
Hasła:Demokracja - a public relations - podręcznik akademicki
Public relations - a demokracja - podręcznik akademicki
Public relations - historia - Stany Zjednoczone - podręcznik akademicki
Społeczeństwo obywatelskie - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2008.
Opis fizyczny:287 s. ; 21 cm.
Uwagi:Na okł.: Nauki społeczne. Bibliogr. s. [271]-287.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część pierwsza. Główne tendencje rozwoju praktyk public relations w Stanach Zjednoczonych. Zarys historyczny
  2. I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu oraz promocja nowości technologicznych jako rodowód praktyk PR
  3. II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations
  4. III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych
  5. IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego
  6. V. Public relations jako narzędzie walki o przychylność opinii publicznej w konfliktach interesów
  7. VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR
  8. Część druga. Public relations w perspektywie komunikowania społeczno-politycznego
  9. I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów oraz strategie kontroli i wpływu
  10. II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów postępowania oraz koncepcji etycznych public relations
  11. III. Public relations a rynkowe środki przekazu
  12. IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo, czyli zmagania i charakter sfery publicznej

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 659
Numer inw.: 47843
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 9395
Numer inw.: 9395
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Święćkowska, Teresa

Święćkowska, Teresa

Teresa Święćkowska - dr hab. wykładowca wykładowca w Katedrze Informatologii na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W 2005 r. uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk na podstawie rozprawy „Public relations. Demokratyzacja czy dominacja komunikowania społeczno-politycznego”. W 2019 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach. W latach 1994–1998 pracowała jako specjalista ds. przetwarzania informacji w firmie [>>]






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Kochani krwiopijce : własność literacka i prawo autorskie w XIX-wiecznej Polsce  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy