Public relations a demokracja
Autor: Święćkowska, Teresa.
W książce Public relations a demokracja autorka krytycznie śledzi rozwój public relations i związane z nim konsekwencje marketyzacji procesów społecznego komunikowania. Omawia rozwój metod, strategii i celów PR, które przemieniają sferę publiczną w spektakl pozorów i wypierają z niej merytoryczną debatę. Pokazuje, jak PR rozwijało się w atmosferze rosnącej roli socjotechnicznych badań nad zachowaniami
społecznymi oraz w symbiozie z rynkowymi środkami przekazu. Przedstawia wysiłki uporania się środowiska PR ze sprzecznościami o naturze etycznej. Na tle ogólnych tendencji rozwoju PR zarysowuje też główne kierunki rozwoju public relations i środków przekazu w Polsce. Wskazuje na zaakceptowanie i zaadoptowanie w polskiej praktyce metod marketingowej manipulacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Teresa Święćkowska. | ||||||
Seria: | Dissertationes WUW : 479 | ||||||
Hasła: | Demokracja - a public relations - podręcznik akademicki Public relations - a demokracja - podręcznik akademicki Public relations - historia - Stany Zjednoczone - podręcznik akademicki Społeczeństwo obywatelskie - podręcznik akademicki | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 287 s. ; 21 cm. Uwagi: | Na okł.: Nauki społeczne. Bibliogr. s. [271]-287. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Część pierwsza. Główne tendencje rozwoju praktyk public relations w Stanach Zjednoczonych. Zarys historyczny
- I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu oraz promocja nowości technologicznych jako rodowód praktyk PR
- II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations
- III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych
- IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego
- V. Public relations jako narzędzie walki o przychylność opinii publicznej w konfliktach interesów
- VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR
- Część druga. Public relations w perspektywie komunikowania społeczno-politycznego
- I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów oraz strategie kontroli i wpływu
- II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów postępowania oraz koncepcji etycznych public relations
- III. Public relations a rynkowe środki przekazu
- IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo, czyli zmagania i charakter sfery publicznej
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 659
Numer inw.: 47843
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 9395
Numer inw.: 9395
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Święćkowska, Teresa
Teresa Święćkowska - dr hab. wykładowca wykładowca w Katedrze Informatologii na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W 2005 r. uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk na podstawie rozprawy „Public relations. Demokratyzacja czy dominacja komunikowania społeczno-politycznego”. W 2019 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach. W latach 1994–1998 pracowała jako specjalista ds. przetwarzania informacji w firmie [>>]