Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji
"Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji "
Autor: Trzciński, Stanisław
Opis od wydawcy Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny? Czy maszyny zastąpią twórców i artystów? Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca? Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach? Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych? Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki? Jak będą wyglądały
wirtualne koncerty? Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji? Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było! Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. https://bonito.pl/produkt/zarazeni-dzwiekiem-rynek-muzyczny-w-czasach-sztucznej-inteligencji
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Stanisław Trzciński ; [recenzenci dr hab. Patryk Gałuszka, prof. UŁ, dr hab. Mirosław Pęczak, prof. UW]. | ||||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Muzyka Odbiór dzieła sztuki Przemysł muzyczny Publiczność Technologie cyfrowe Polska Monografia Podręcznik Raport z badań | ||||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : PWN, 2023. | ||||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 939, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 849-894. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Kultura i sztuka Socjologia i społeczeństwo Zakres czasowy: | 2001-2023 r. | Powstanie dzieła: | 2023 r. | Twórcy: | Gałuszka, Patryk. Recenzja | Pęczak, Mirosław. (1956- ). Recenzja Przeznaczenie: | To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. | To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. | Powiązane zestawienia: | Muzyka (historia, teoria) | Odbiór dzieła sztuki Przemysł muzyczny Technologie cyfrowe Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 62.069
Numer inw.: 62069
Dostępność: tylko na miejscu