Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20230804125509086262 / Katalog / Szczegóły pozycji

Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya : strategie, autokreacje, wizerunki / Dominika Niedźwiedź ; [recenzenci prof. dr hab. Tomasz Wójcik (Uniwersytet Warszawski), dr hab. Maciej Tramer, prof. UŚ (Uniwersytet Śląski w Katowicach)].
Okładka pozycji Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya : strategie, autokreacje, wizerunki

Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya : strategie, autokreacje, wizerunki

"Strategie, autokreacje, wizerunki "

Autor: Niedźwiedź, Dominika.




Opis od wydawcyMonografia, której celem jest próba odpowiedzi na pytanie postawione w tytule, przedstawia nowe spojrzenie na kształtowanie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza, stosowanie zabiegów autokreacyjnych oraz gier, które podejmował z czytelnikiem. Jednocześnie książka jest opowieścią o takim Boyu-Żeleńskim, który pozostaje mało znany: Boyu wydawcy, Boyu dziennikarzu i Boyu kreatorze. Znakomity tłumacz dzieł m.in.

Prousta, Villona, Rabelais’go, Balzaka, autor wciąż rozpoznawalnych w Polsce Słówek i tekstów kabaretu Zielony Balonik, poeta, pisarz i publicysta jawi się przy tym jako mistrz formowania własnego wizerunku, specjalista od public relations i copywriter, choć w jego czasach pojęcia te prawdopodobnie nie były znane. Wykorzystując siłę prasy, Boy pokazywał czytelnikom takiego siebie, jakiego oni chcieli, dbając przy tym o prywatność i nie zwierzając się ze swoich największych tajemnic. Wysiłek ten podejmował także z niezgody na wizerunek narzucony przez otoczenie, biorąc i przetwarzając poszczególne elementy tego image’u, uzyskane w procesie literackiej komunikacji. Metodologiczny eklektyzm monografii powoduje, że ma ona charakter interdyscyplinarny: obejmuje wiedzę z takich dyscyplin, jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo czy ekonomia. https://bonito.pl/produkt/jak-tadeusz-zelenski-stworzyl-boya-strategie-autokreacje-wizerunki

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Dominika Niedźwiedź ; [recenzenci prof. dr hab. Tomasz Wójcik (Uniwersytet Warszawski), dr hab. Maciej Tramer, prof. UŚ (Uniwersytet Śląski w Katowicach)].
Hasła:Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
1901-2000
1901-1914
1914-1918
1918-1939
Autoprezentacja
Kreowanie wizerunku
Literatura polska
Pisarze polscy
Przekłady polskie
Pseudonimy i kryptonimy
Serie wydawnicze
Strategia marketingowa
Tożsamość osobista
Wpływ i recepcja
Francja
Polska
Monografia
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, copyright 2022.
Opis fizyczny:265 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Dar Instytutu Literatury. Bibliografia, netografia na stronach 221-246. Indeks. Streszczenie w języku angielskim.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Literaturoznawstwo
Zakres czasowy:1907-1939 r.
Powstanie dzieła:2022 r.
Twórcy:Tramer, Maciej. Recenzja

Wójcik, Tomasz. (1960- ). Recenzja

Przeznaczenie:Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki.
Powiązane zestawienia:Autoprezentacja
Literatura polska
Pisarze polscy
Tożsamość osobista
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 61.740
Numer inw.: 61740
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy