System kontroli zarządczej w JST : praktyczne ujęcie : dokumentacja : wnioski
"System kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego "
Autor: Tomaszewska, Monika
Odpowiedzialność: | Monika Tomaszewska. | ||||||||||||||||||||
Seria: | Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i Organizacja | ||||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Dokumentacja Kontrola zarządcza Samorząd terytorialny Zarządzanie publiczne Polska Materiały pomocnicze Opracowanie Wzory dokumentów | ||||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : C. H. Beck, 2021. | ||||||||||||||||||||
Wydanie: | Stan prawny: listopad 2021 r. | ||||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | XX, 292 strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach XV-XVII. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Polityka, politologia, administracja publiczna | Prawo i wymiar sprawiedliwości Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 2021 r. | Powstanie dzieła: | 2021 r. | Przeznaczenie: | Dla kadry kierowniczej i specjalistów w JST, koordynatorów kontroli zarządczej, audytorów wewnętrznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego oraz finansów publicznych i administracji. | Dla kadry kierowniczej i specjalistów w JST, koordynatorów kontroli zarządczej, audytorów wewnętrznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego oraz finansów publicznych i administracji. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Audytorzy wewnętrzni. Menedżerowie. Pracownicy samorządowi. Specjaliści ds. controllingu. Urzędnicy. | Powiązane zestawienia: | Kontrola zarządcza
| Samorząd terytorialny Zarządzanie publiczne Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- 1.1.1. Istota wizerunku urzędnika
- 1.1.2. Zasady etyczne i savoir vivre`u
- 1.1.3. Korespondencja służbowa
- 1.1.4. Wizytówki
- 1.2. Kompetencje zawodowe
- 1.2.1. Zintegrowany system kwalifikacji
- 1.2.2. Uczenie się przez całe życie
- 1.3. Struktura organizacyjna jednostki
- 1.4. Delegowanie uprawnień
- 2. Cele i zarządzanie ryzykiem
- 2.1. Misja
- 2.2. Określanie celów i zadań, monitorowanie i ocena ich realizacji
- 2.3. Identyfikacja ryzyka, analiza ryzyka oraz reakcja na ryzyko
- 3. Mechanizmy kontroli
- 3.1. Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej
- 3.2. Nadzór, ciągłość działalności, ochrona zasobów
- 3.3. Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych oraz mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych
- 4. Informacja i komunikacja
- 4.1. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
- 4.2. Techniki gromadzenia danych
- 5. Monitorowanie i ocena
- 5.1. Samoocena kontroli zarządczej
- 5.2. Audyt wewnętrzny
- 5.3. Uzyskanie zapewnienia o stanie kontroli zarządczej
- Rozdział II. System kontroli zarządczej w JST
- Rozdział III. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna w systemie kontroli zarządczej
- 1. Cele i rodzaje kontroli
- 2. Zadania Regionalnych Izb Obrachunkowych w zakresie kontroli JST
- 3. Nieprawidłowości wskazywane przez RIO w zakresie wykonywania kontroli zarządczej
- 4. Czynności w trakcie i po zakończeniu kontroli
- 5. Funkcja kontrolna komisji rady gminy, powiatu, sejmiku
- Rozdział IV. Zarządzanie kryzysowe w systemie kontroli zarządczej
- 1. Istota i cele zarządzania kryzysowego
- 2. Zadania starosty w zakresie zarządzania kryzysowego
- 3. Zadania wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w zakresie zarządzania kryzysowego
- 4. Plan zarządzania kryzysowego
- Rozdział V. Budżet zadaniowy i obywatelski jako instrumenty kontroli zarządczej
- 1. Budżet zadaniowy
- 1.1. Cele budżetu zadaniowego
- 1.2. Budżet zadaniowy w sprawowaniu kontroli zarządczej
- 2. Budżet obywatelski w nowym zarządzaniu publicznym
- 2.1. Korzyści z wprowadzenia budżetu obywatelskiego
- Rozdział VI. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie kontroli zarządczej przez kierownika jednostki
- 1. Osoby odpowiedzialne za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- 2. Organy orzekające w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- 3. Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie kontroli zarządczej
- 4. Odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych
- Rozdział VII. Ewaluacja dokumentów i programów strategicznych w odniesieniu do celów i zadań JST
- 1. Zagadnienia wstępne
- 2. Przebieg ewaluacji
- 3. Korzyści z ewaluacji
- 4. Techniki ewaluacji
- 5. Ewaluacja w praktyce
- Rozdział VIII. Komunikacja marketingowa JST
- 1. Public relations
- 2. Przykłady symboli w JST
- 3. Promocja
- 4. Wizualizacja
- 4.1. Znaczenie kolorów w systemie wizualizacji
- 4.2. Logo
- Rozdział IX. Rola zespołu ds. kontroli zarządczej w procesie zarządzania jednostką
- 1. Zagadnienia wstępne
- 2. Typy zespołów oraz role w zespole
- 3. Model kierownika menedżera
- Rozdział X. Plan urlopów jako warunek realizacji standardu ciągłość działalności
- 1. Zasady tworzenia planu urlopu
- 2. Udzielanie urlopów
- 3. Elektroniczne wnioski urlopowe
- Rozdział XI. Kapitał ludzki jako niezbędny czynnik kontroli zarządczej
- 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim
- 2. Motywacja w zarządzaniu kapitałem ludzkim
- 3. Wartościowanie pracy
- Rozdział XII. Wykorzystanie wyników samooceny kontroli zarządczej w celu usprawnienia zarządzania jednostką
- 1. Proces przygotowania samooceny
- 2. Analiza wyników samooceny kontroli zarządczej
- 3. Wnioski oraz proponowane działania naprawcze
- Rozdział XIII. Standardy usług społecznych
- 1. Cel tworzenia i wdrażania standardów usług społecznych
- 2. Metodologia procesu standaryzacji usług
- Rozdział XIV. Koordynator ds. dostępności w jednostce
- 1. Charakterystyka koordynatora ds. dostępności
- 2. Katalog osób ze szczególnymi potrzebami
- 3. Zapewnianie dostępności przez podmioty publiczne
- 4. Plan działania oraz obowiązki sprawozdawcze
- Rozdział XV. Rola konsultacji społecznych w komunikacji JST ze społecznością lokalną
- Rozdział XVI. Elementy kontroli zarządczej w przykładowych zadaniach realizowanych przez samorząd gminny
- 1. Urządzanie i utrzymanie placów zabaw
- 1.1. Uwagi ogólne
- 1.2. Kontrole placów zabaw wynikające z przepisów i Polskich Norm
- 1.3. Zasady organizacji i funkcjonowania placów zabaw podczas stanu epidemii
- 2. Realizacja zadań gminy przez sołectwa
- 2.1. Sołectwo – jednostka pomocnicza gminy
- 2.2. Zasady tworzenia i realizacji funduszu sołeckiego
- 3. Kontrola zarządcza a zadania realizowane przez JST
- Rozdział XVII. Zlecanie zadań publicznych w dobie pandemii
- 1. Zakres realizowanych zadań publicznych
- 2. Zmiany w przepisach dotyczące realizacji zadań przez organizacje pozarządowe
- 3. Monitoring zadania publicznego
- 4. Kontrola zadania publicznego – sprawozdanie z realizacji zadania
- Rozdział XVIII. Projektowana nowelizacja ustawy o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej
- Rozdział XIX. Wzory dokumentów
- 1. Kodeks etyki pracownika samorządowego
- 2. Deklaracja przyjęcia do stosowania Kodeksu etyki radnego
- 3. Uchwała w sprawie zasad i trybu nadawania tytułu Honorowego Obywatela miasta/gminy/powiatu
- 4. Zarządzenie w sprawie polityki szkoleniowej pracowników
- 5. Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
- 6. Zarządzenie w sprawie powołania Zespołu ds. przeciwdziałania korupcji
- 7. Regulamin udzielania i odwoływania upoważnień i pełnomocnictw
- 8. Zarządzenie w sprawie zasad planowania urlopów
- 9. Ankieta badająca satysfakcję klientów
- 10. Instrukcja obiegu dokumentów w urzędzie
- 11. Regulamin korzystania z placu zabaw
- 12. Zarządzenie w sprawie powołania zespołu zarządzania kryzysowego
- 13. Zarządzenie w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności
- 14. Zarządzenia w sprawie wprowadzenia logo
- 15. Zarządzenie w sprawie powołania zespołu ds. kontroli zarządczej
- 16. Zarządzenie w sprawie zasad przeprowadzania badania satysfakcji i motywacji pracowników
- 17. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia regulaminu kontroli wewnętrznej
- 18. Kodeks etyki kontrolera wewnętrznego
- 19. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Polityki Antykorupcyjnej
- 20. Zarządzenie w sprawie zmian organizacji pracy na czas stanu epidemii
- 21. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
- 22. Procedura postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- 23. Procedury i zasady obsługi osób z niepełnosprawnością
- 24. Zasady i tryb realizacji budżetu obywatelskiego
- 25. Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia samooceny kontroli zarządczej
- 26. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia standaryzacji dokumentacji kontroli zarządczej *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)