Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




System kontroli zarządczej w JST - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki System kontroli zarządczej w JST : praktyczne ujęcie : dokumentacja : wnioski / Monika Tomaszewska.
Okładka pozycji System kontroli zarządczej w JST : praktyczne ujęcie : dokumentacja : wnioski

System kontroli zarządczej w JST : praktyczne ujęcie : dokumentacja : wnioski

"System kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego "

Autor: Tomaszewska, Monika





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Monika Tomaszewska.
Seria:Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i Organizacja
Hasła:2001-
Dokumentacja
Kontrola zarządcza
Samorząd terytorialny
Zarządzanie publiczne
Polska
Materiały pomocnicze
Opracowanie
Wzory dokumentów
Adres wydawniczy:Warszawa : C. H. Beck, 2021.
Wydanie:Stan prawny: listopad 2021 r.
Opis fizyczny:XX, 292 strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach XV-XVII.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe.
Dziedzina:Polityka, politologia, administracja publiczna
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Zarządzanie i marketing
Zakres czasowy:2021 r.
Powstanie dzieła:2021 r.
Przeznaczenie:Dla kadry kierowniczej i specjalistów w JST, koordynatorów kontroli zarządczej, audytorów wewnętrznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego oraz finansów publicznych i administracji.
Dla kadry kierowniczej i specjalistów w JST, koordynatorów kontroli zarządczej, audytorów wewnętrznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego oraz finansów publicznych i administracji.
Odbiorcy:Szkoły wyższe. Audytorzy wewnętrzni. Menedżerowie. Pracownicy samorządowi. Specjaliści ds. controllingu. Urzędnicy.
Powiązane zestawienia:Kontrola zarządcza
Samorząd terytorialny
Zarządzanie publiczne
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1.1.1. Istota wizerunku urzędnika
  2. 1.1.2. Zasady etyczne i savoir vivre`u
  3. 1.1.3. Korespondencja służbowa
  4. 1.1.4. Wizytówki
  5. 1.2. Kompetencje zawodowe
  6. 1.2.1. Zintegrowany system kwalifikacji
  7. 1.2.2. Uczenie się przez całe życie
  8. 1.3. Struktura organizacyjna jednostki
  9. 1.4. Delegowanie uprawnień
  10. 2. Cele i zarządzanie ryzykiem
  11. 2.1. Misja
  12. 2.2. Określanie celów i zadań, monitorowanie i ocena ich realizacji
  13. 2.3. Identyfikacja ryzyka, analiza ryzyka oraz reakcja na ryzyko
  14. 3. Mechanizmy kontroli
  15. 3.1. Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej
  16. 3.2. Nadzór, ciągłość działalności, ochrona zasobów
  17. 3.3. Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych oraz mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych
  18. 4. Informacja i komunikacja
  19. 4.1. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  20. 4.2. Techniki gromadzenia danych
  21. 5. Monitorowanie i ocena
  22. 5.1. Samoocena kontroli zarządczej
  23. 5.2. Audyt wewnętrzny
  24. 5.3. Uzyskanie zapewnienia o stanie kontroli zarządczej
  25. Rozdział II. System kontroli zarządczej w JST
  26. Rozdział III. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna w systemie kontroli zarządczej
  27. 1. Cele i rodzaje kontroli
  28. 2. Zadania Regionalnych Izb Obrachunkowych w zakresie kontroli JST
  29. 3. Nieprawidłowości wskazywane przez RIO w zakresie wykonywania kontroli zarządczej
  30. 4. Czynności w trakcie i po zakończeniu kontroli
  31. 5. Funkcja kontrolna komisji rady gminy, powiatu, sejmiku
  32. Rozdział IV. Zarządzanie kryzysowe w systemie kontroli zarządczej
  33. 1. Istota i cele zarządzania kryzysowego
  34. 2. Zadania starosty w zakresie zarządzania kryzysowego
  35. 3. Zadania wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w zakresie zarządzania kryzysowego
  36. 4. Plan zarządzania kryzysowego
  37. Rozdział V. Budżet zadaniowy i obywatelski jako instrumenty kontroli zarządczej
  38. 1. Budżet zadaniowy
  39. 1.1. Cele budżetu zadaniowego
  40. 1.2. Budżet zadaniowy w sprawowaniu kontroli zarządczej
  41. 2. Budżet obywatelski w nowym zarządzaniu publicznym
  42. 2.1. Korzyści z wprowadzenia budżetu obywatelskiego
  43. Rozdział VI. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie kontroli zarządczej przez kierownika jednostki
  44. 1. Osoby odpowiedzialne za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  45. 2. Organy orzekające w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  46. 3. Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie kontroli zarządczej
  47. 4. Odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych
  48. Rozdział VII. Ewaluacja dokumentów i programów strategicznych w odniesieniu do celów i zadań JST
  49. 1. Zagadnienia wstępne
  50. 2. Przebieg ewaluacji
  51. 3. Korzyści z ewaluacji
  52. 4. Techniki ewaluacji
  53. 5. Ewaluacja w praktyce
  54. Rozdział VIII. Komunikacja marketingowa JST
  55. 1. Public relations
  56. 2. Przykłady symboli w JST
  57. 3. Promocja
  58. 4. Wizualizacja
  59. 4.1. Znaczenie kolorów w systemie wizualizacji
  60. 4.2. Logo
  61. Rozdział IX. Rola zespołu ds. kontroli zarządczej w procesie zarządzania jednostką
  62. 1. Zagadnienia wstępne
  63. 2. Typy zespołów oraz role w zespole
  64. 3. Model kierownika menedżera
  65. Rozdział X. Plan urlopów jako warunek realizacji standardu ciągłość działalności
  66. 1. Zasady tworzenia planu urlopu
  67. 2. Udzielanie urlopów
  68. 3. Elektroniczne wnioski urlopowe
  69. Rozdział XI. Kapitał ludzki jako niezbędny czynnik kontroli zarządczej
  70. 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim
  71. 2. Motywacja w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  72. 3. Wartościowanie pracy
  73. Rozdział XII. Wykorzystanie wyników samooceny kontroli zarządczej w celu usprawnienia zarządzania jednostką
  74. 1. Proces przygotowania samooceny
  75. 2. Analiza wyników samooceny kontroli zarządczej
  76. 3. Wnioski oraz proponowane działania naprawcze
  77. Rozdział XIII. Standardy usług społecznych
  78. 1. Cel tworzenia i wdrażania standardów usług społecznych
  79. 2. Metodologia procesu standaryzacji usług
  80. Rozdział XIV. Koordynator ds. dostępności w jednostce
  81. 1. Charakterystyka koordynatora ds. dostępności
  82. 2. Katalog osób ze szczególnymi potrzebami
  83. 3. Zapewnianie dostępności przez podmioty publiczne
  84. 4. Plan działania oraz obowiązki sprawozdawcze
  85. Rozdział XV. Rola konsultacji społecznych w komunikacji JST ze społecznością lokalną
  86. Rozdział XVI. Elementy kontroli zarządczej w przykładowych zadaniach realizowanych przez samorząd gminny
  87. 1. Urządzanie i utrzymanie placów zabaw
  88. 1.1. Uwagi ogólne
  89. 1.2. Kontrole placów zabaw wynikające z przepisów i Polskich Norm
  90. 1.3. Zasady organizacji i funkcjonowania placów zabaw podczas stanu epidemii
  91. 2. Realizacja zadań gminy przez sołectwa
  92. 2.1. Sołectwo – jednostka pomocnicza gminy
  93. 2.2. Zasady tworzenia i realizacji funduszu sołeckiego
  94. 3. Kontrola zarządcza a zadania realizowane przez JST
  95. Rozdział XVII. Zlecanie zadań publicznych w dobie pandemii
  96. 1. Zakres realizowanych zadań publicznych
  97. 2. Zmiany w przepisach dotyczące realizacji zadań przez organizacje pozarządowe
  98. 3. Monitoring zadania publicznego
  99. 4. Kontrola zadania publicznego – sprawozdanie z realizacji zadania
  100. Rozdział XVIII. Projektowana nowelizacja ustawy o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej
  101. Rozdział XIX. Wzory dokumentów
  102. 1. Kodeks etyki pracownika samorządowego
  103. 2. Deklaracja przyjęcia do stosowania Kodeksu etyki radnego
  104. 3. Uchwała w sprawie zasad i trybu nadawania tytułu Honorowego Obywatela miasta/gminy/powiatu
  105. 4. Zarządzenie w sprawie polityki szkoleniowej pracowników
  106. 5. Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
  107. 6. Zarządzenie w sprawie powołania Zespołu ds. przeciwdziałania korupcji
  108. 7. Regulamin udzielania i odwoływania upoważnień i pełnomocnictw
  109. 8. Zarządzenie w sprawie zasad planowania urlopów
  110. 9. Ankieta badająca satysfakcję klientów
  111. 10. Instrukcja obiegu dokumentów w urzędzie
  112. 11. Regulamin korzystania z placu zabaw
  113. 12. Zarządzenie w sprawie powołania zespołu zarządzania kryzysowego
  114. 13. Zarządzenie w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności
  115. 14. Zarządzenia w sprawie wprowadzenia logo
  116. 15. Zarządzenie w sprawie powołania zespołu ds. kontroli zarządczej
  117. 16. Zarządzenie w sprawie zasad przeprowadzania badania satysfakcji i motywacji pracowników
  118. 17. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia regulaminu kontroli wewnętrznej
  119. 18. Kodeks etyki kontrolera wewnętrznego
  120. 19. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Polityki Antykorupcyjnej
  121. 20. Zarządzenie w sprawie zmian organizacji pracy na czas stanu epidemii
  122. 21. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
  123. 22. Procedura postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  124. 23. Procedury i zasady obsługi osób z niepełnosprawnością
  125. 24. Zasady i tryb realizacji budżetu obywatelskiego
  126. 25. Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia samooceny kontroli zarządczej
  127. 26. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia standaryzacji dokumentacji kontroli zarządczej *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 61.683
Numer inw.: 61683
Dostępność: tylko na miejscu

schowekrezerwuj




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Charakter prawny decyzji o ubezwłasnowolnienie w sądowym stosowaniu prawa  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy