Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20230204131153070904 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Metodologia badań w sektorze kultury i mediów / redakcja Ewa Kocój, Marcin Laberschek, Katarzyna Kopeć, Katarzyna Plebańczyk ; [recenzent dr hab. Patryk Gałuszka, prof. UŁ].
Okładka pozycji Metodologia badań w sektorze kultury i mediów

Metodologia badań w sektorze kultury i mediów




Książka, którą trzymają Państwo w ręku, to zbiór tekstów metodologicznych autorstwa polskich naukowców reprezentujących dziedziny zarządzania w kulturze i zarządzania mediami. To pierwsza w Polsce próba zgromadzenia w jednym tomie doświadczeń autorów zajmujących się tą tematyką. Monografia jest poświęcona metodyce badań dotyczących funkcjonowania rynków kultury i medialnych, podmiotów je

tworzących, w tym organizacji i publiczności, relacji pomiędzy nimi oraz wielu innych zagadnień z tego zakresu. Przedstawiono w niej różnego rodzaju podejścia badawcze - zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Omówiono rozmaite metody i techniki badań, a także zaprezentowano sposoby ich aplikacji w praktyce. Metodologia badań w sektorze kultury i mediów to publikacja dla badaczy oraz praktyków zarządzania - z pewnością będzie dla nich źródłem użytecznej wiedzy.Metodologia badań w sektorze kultury i mediów stanowi ciekawą próbę przybliżenia Czytelnikom różnych metod wykorzystywanych w badaniach branż kultury i mediów. W książce słusznie zastosowano podejście multidyscyplinarne - zamieszczono w niej rozdziały zarówno osadzone w humanistyce, jak i wykorzystujące dorobek nauk ekonomicznych, w tym narzędzia matematyczne. Słuszność owego podejścia wynika z tego, że tak złożone i specyficzne sektory, jakimi są media i kultura, można i należy badać przy wykorzystaniu różnych metod i podejść. Nic dziwnego więc, że w książce znajdziemy opisy metod jakościowych i ilościowych. Nie traktowałbym jednak tej pozycji jako podręcznika lub przeglądu różnych metod, lecz raczej jak wieloautorską monografię naukową. Wynika to z podejścia autorów poszczególnych rozdziałów, ponieważ niemal każdy z nich skupił się na zilustrowaniu opisywanych metod przykładami ze swoich własnych badań. Stanowi to o sile niniejszej publikacji.Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki, prof. UŁ https://bonito.pl/produkt/metodologia-badan-w-sektorze-kultury-i-mediow

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja Ewa Kocój, Marcin Laberschek, Katarzyna Kopeć, Katarzyna Plebańczyk ; [recenzent dr hab. Patryk Gałuszka, prof. UŁ].
Hasła:2001-
Metodologia
Metody badawcze
Środki masowego przekazu
Zarządzanie kulturą
Artykuł naukowy
Praca zbiorowa
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:195, [1] strona ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 187-189.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Kultura i sztuka
Media i komunikacja społeczna
Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2022 r.
Twórcy:Gałuszka, Patryk. Recenzja

Kocój, Ewa. Redakcja

Kopeć, Katarzyna Dorota. (1978- ). Redakcja

Laberschek, Marcin. (1978- ). Redakcja

Plebańczyk, Katarzyna. Redakcja

Powiązane zestawienia:Metodologia
Metody badań
Środki masowego przekazu
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 61.283
Numer inw.: 61283
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy