Metodologia badań w sektorze kultury i mediów
Książka, którą trzymają Państwo w ręku, to zbiór tekstów metodologicznych autorstwa polskich naukowców reprezentujących dziedziny zarządzania w kulturze i zarządzania mediami. To pierwsza w Polsce próba zgromadzenia w jednym tomie doświadczeń autorów zajmujących się tą tematyką. Monografia jest poświęcona metodyce badań dotyczących funkcjonowania rynków kultury i medialnych, podmiotów je
tworzących, w tym organizacji i publiczności, relacji pomiędzy nimi oraz wielu innych zagadnień z tego zakresu. Przedstawiono w niej różnego rodzaju podejścia badawcze - zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Omówiono rozmaite metody i techniki badań, a także zaprezentowano sposoby ich aplikacji w praktyce. Metodologia badań w sektorze kultury i mediów to publikacja dla badaczy oraz praktyków zarządzania - z pewnością będzie dla nich źródłem użytecznej wiedzy.Metodologia badań w sektorze kultury i mediów stanowi ciekawą próbę przybliżenia Czytelnikom różnych metod wykorzystywanych w badaniach branż kultury i mediów. W książce słusznie zastosowano podejście multidyscyplinarne - zamieszczono w niej rozdziały zarówno osadzone w humanistyce, jak i wykorzystujące dorobek nauk ekonomicznych, w tym narzędzia matematyczne. Słuszność owego podejścia wynika z tego, że tak złożone i specyficzne sektory, jakimi są media i kultura, można i należy badać przy wykorzystaniu różnych metod i podejść. Nic dziwnego więc, że w książce znajdziemy opisy metod jakościowych i ilościowych. Nie traktowałbym jednak tej pozycji jako podręcznika lub przeglądu różnych metod, lecz raczej jak wieloautorską monografię naukową. Wynika to z podejścia autorów poszczególnych rozdziałów, ponieważ niemal każdy z nich skupił się na zilustrowaniu opisywanych metod przykładami ze swoich własnych badań. Stanowi to o sile niniejszej publikacji.Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki, prof. UŁ https://bonito.pl/produkt/metodologia-badan-w-sektorze-kultury-i-mediow
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja Ewa Kocój, Marcin Laberschek, Katarzyna Kopeć, Katarzyna Plebańczyk ; [recenzent dr hab. Patryk Gałuszka, prof. UŁ]. | ||||||||||||||
Hasła: | 2001- Metodologia Metody badawcze Środki masowego przekazu Zarządzanie kulturą Artykuł naukowy Praca zbiorowa | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 195, [1] strona ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 187-189. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Kultura i sztuka | Media i komunikacja społeczna Zarządzanie i marketing Powstanie dzieła: | 2022 r. | Twórcy: | Gałuszka, Patryk. Recenzja | Kocój, Ewa. Redakcja Kopeć, Katarzyna Dorota. (1978- ). Redakcja Laberschek, Marcin. (1978- ). Redakcja Plebańczyk, Katarzyna. Redakcja Powiązane zestawienia: | Metodologia | Metody badań Środki masowego przekazu Zarządzanie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.283
Numer inw.: 61283
Dostępność: tylko na miejscu