Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20220324110918081449 / Katalog / Szczegóły pozycji

Marketing kulturowy - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Marketing kulturowy : społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce / Tomasz Serwański ; [recenzenci dr hab. Adela Barabasz, prof. UE we Wrocławiu, prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz].
Okładka pozycji Marketing kulturowy : społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce

Marketing kulturowy : społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce

"Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce "

Autor: Serwański, Tomasz.




"Marketing kulturowy. Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce" - opis wydawcy. Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych. W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie

symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji. Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym. Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym. Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. Genealogicznie analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Tomasz Serwański ; [recenzenci dr hab. Adela Barabasz, prof. UE we Wrocławiu, prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz].
Hasła:2001-
Komunikacja marketingowa
Marketing kulturowy
Wizerunek przedsiębiorstwa
Polska
Monografia
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021.
Opis fizyczny:349 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 317-333.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Zarządzanie i marketing
Zakres czasowy:1989-2020 r.
Powstanie dzieła:2021 r.
Twórcy:Barabasz, Adela. Recenzja

Karasiewicz, Grzegorz. Recenzja

Powiązane zestawienia:Komunikacja marketinowa
Wizerunek przedsiębiorstwa
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 339
Numer inw.: 86136
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 60.227
Numer inw.: 60227
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy