Marketing kulturowy : społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce
"Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce "
Autor: Serwański, Tomasz.
"Marketing kulturowy. Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce" - opis wydawcy. Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych. W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie
symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji. Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym. Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym. Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. Genealogicznie analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Tomasz Serwański ; [recenzenci dr hab. Adela Barabasz, prof. UE we Wrocławiu, prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz]. | ||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Komunikacja marketingowa Marketing kulturowy Wizerunek przedsiębiorstwa Polska Monografia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 349 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 317-333. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 1989-2020 r. | Powstanie dzieła: | 2021 r. | Twórcy: | Barabasz, Adela. Recenzja | Karasiewicz, Grzegorz. Recenzja Powiązane zestawienia: | Komunikacja marketinowa | Wizerunek przedsiębiorstwa Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: Czytelnia: 339
Numer inw.: 86136
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 60.227
Numer inw.: 60227
Dostępność: tylko na miejscu