Nasze relacje : nazywanie relacji międzyludzkich i towarzyszących im emocji
"Nazywanie relacji międzyludzkich i towarzyszących im emocji "
Autor: Malek, Renata.
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte:
- utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele;
- poznają role członków rodziny i relacje między nimi;
- poznają cechy relacji rówieśniczych,
przyjacielskich, szkolnych;
- uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania;
- uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach;
- dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować;
- uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób;
- dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji;
- uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości;
- rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne;
- trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
Odpowiedzialność: | Renata Malek. | ||||||||||||
Hasła: | Relacje międzyludzkie Uczucia Ćwiczenia i zadania | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. | ||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 63, [1] strona : ilustracje ; 30 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Powstanie dzieła: | 2021 r. | Odbiorcy: | Dzieci. 0-5 lat. 6-8 lat. Rodzice. Nauczyciele. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)