Prawa UX : Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
Tytuł oryginału : "Laws of UX : Using Psychology to Design Better Products & Services,".
Autor: Yablonski, Jon.
Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre
wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają. Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy. W książce: prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu; modele predykcyjne i heurystyka UX; nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy; warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa; implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii. UX: projekty ukierunkowane na użytkownika! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jon Yablonski ; przekład Maksymilian Gutowski. | ||||||||||||
Hasła: | Zarządzanie projektami Projekt informatyczny Marketing Badania internetowe Psychologia biznesu Firmowa witryna internetowa Poradnik | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Gliwice : Helion, 2021. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 128 stron : ilustracje, wykresy ; 2021. Forma gatunek: | Książki . Publikacje naukowe. Poradniki i przewodniki. | Dziedzina: | Informatyka i technologie informacyjne | Media i komunikacja społeczna Psychologia Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Gutowski, Maksymilian. Tłumaczenie | Powiązane zestawienia: | Psychologia biznesu | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)