Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20210812113626004535 / Katalog / Szczegóły pozycji

Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami : wyzwania innowacyjno-kryzysowe / Beata Skowron-Grabowska ; [recenzenci prof. dr hab. Krystyna Poznańska, prof. dr hab. Elżbieta Skrzypek].
Okładka pozycji Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami : wyzwania innowacyjno-kryzysowe

Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami : wyzwania innowacyjno-kryzysowe

Autor: Skowron-Grabowska, Beata.




Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. Wyzwania innowacyjno-kryzysowe - opis wydawcyKreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce.Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla

klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo - rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych - kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości.Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości. Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta - konsumenta wartości.Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych.Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości generowanie efektów - wartości dla klientów - konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Beata Skowron-Grabowska ; [recenzenci prof. dr hab. Krystyna Poznańska, prof. dr hab. Elżbieta Skrzypek].
Hasła:Łańcuch wartości
Organizacje
Zarządzanie
Czechy
Polska
Materiały pomocnicze
Monografia
Raport z badań
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021.
Opis fizyczny:226 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 197-221.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Zarządzanie i marketing
Zakres czasowy:2019 r.
Powstanie dzieła:2021 r.
Twórcy:Poznańska, Krystyna. (1954- ). Recenzja

Skowron-Grabowska, Beata. Recenzja

Przeznaczenie:Dla pracowników naukowych i dydaktycznych, a także praktyków-menedżerów oraz konsultantów.
Dla pracowników naukowych i dydaktycznych, a także praktyków-menedżerów oraz konsultantów.
Odbiorcy:Szkoły wyższe. Menedżerowie.
Powiązane zestawienia:Organizacje - zarządzanie
Czechy
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 59.430
Numer inw.: 59430
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Centra logistyczne w łańcuchach dostaw  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy